Plán: milion Volkswagenů pro USA v roce 2018

Volkswagen | foto: Volkswagen

Volkswagen má velmi vysoké plány. Má ambice stát se největší automobilkou světa a k tomu ji má být dopomoženo výrazným zvýšením odbytu na trzích v USA. Do roku 2018 tam má zpětinásobit prodeje na milion kusů.

Volkswagen má v současné době na zajímavém trhu v USA podíl necelá dvě procenta, tedy 235 tisíc vozů. Svůj podíl hodlá koncern zvýšit na více než 7 procent znamenající milion prodaných aut. Jak na to?

Problémem při vývozu aut za oceán je dnes slabý dolar. Díky tomu je třeba takové auto v USA buď prodávat za vyšší cenu, nebo si osekat marže. Ani jedna možnost není právě ideální. Třetím řešením je vystavět továrnu přímo na tamním trhu. O to se Volkswagen pokusí. V současné době není přesné místo jasné, ale o výstavbě je v podstatě rozhodnuto.

Plánované prodeje milionu vozů ročně za deset let se mají z jedné pětiny sestávat z Audi a  zbytek obstará samotný Volkswagen. Škoda ani Seat se za moře nepodívají a ostatní značky (Lamborghini, Bugatti) mají mizivý podíl, Modelová řada bude stavět na sedanech Jetta a Passat, pro šetřící zákaznky ale přidá další, levnější sedan. Nová generace zatím neúspěšného Phaetonu a také nový Touareg, to jsou také vozy, se kterými chce automobilka z Wolfsburgu prorazit.

Dalšími kroky jsou automobily určené přímo pro trh v USA. Mimo již představeného Routanu, velkého MPV, zanedlouho přijde i pick-up. Menší sedan jsem zmínil výše.

Volkswagen má tu výhodu, že může stavět na svých zkušenostech s výrobou malých vozů, které si pomalu v USA získávají na oblibě zejména díky zelené masáži. Jistě využije i právě vyvinutého hybridního ústrojí. Podle zatím neoficálních informací je systém navržen tak, aby se dal snadno přidat k téměř jakémukoliv motoru z produkce VW, takže není omezen jen na diesel 1,2 TDI.

Audi čeká především proces přesvědčování zákazníků o tom, že se přinejmenším vyrovná mercedesům a BMW.

O svůj podíl se to nemusí bát Porsche, částečný vlastník Volkswagenu. To je totiž již dnes jednou z neprodávanějších značek v segmentu sportovních vozů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy