Fiat brzy nabídne řadu dvouválců

320 CDI | foto: DaimlerChrysler

Jakkoliv se to možná zdá být trochu podivné, éra dvouválců se vrací. Může za to, jak jinak, tlak na snižování emisí. Fiat hodlá takových motorů představit hned celou řadu zatím o dvou objemech a velkém rozptylu výkonů.

Je to již delší dobu co Fiat oznámil, že bude nově nabízet dvouválcové motory o objemu 0,9 litru. Jejich uvedení se čekalo společně s Fiatem 500, ale zatím nic.

Zopakujme si trochu starší informace. Fiat řekl, že hodlá obnovit zašlou slávu dvouválců a na trh přijde s motorem o objemu necelý 1 litr, přesněji 0,9 litru. Způsobil tím pravda menší pozdvižení.

Fiat se snaží těžit z moderní lásky k malým přeplňovaným jednotkám, jakých sám nabízí mnoho a mnoho dalších nabízet hodlá. Všechny objemové kategorie se posunuly o řád výš, přeplňované dvoulitry dnes zastupují šestiválce, místo atmosferických dvoulitrů jsou dnes přeplňované 1,6 a pod nimi jsou zase motory v rozmezí 1,2-1,4.

A právě místo po atmosferických 1,2 se bude snažit zaplnit nový minimotor.

Udělat motor o objemu necelý litr je trochu oříšek. Čtyři válce jsou trochu příliš, protože u takto malého objemu již dochází k nezanedbatelným ztrátám. Tři válce nabízejí velmi nevyrovnaný chod, takže v úvahu přicházejí dvouválce. Jejich objem je pro eliminaci ztrát téměř ideální, vždyť objem každého válce je podobný jako u čtyřválců 1,8.

Vše bude samozřejmě doplněno přeplňováním. Sečteno a podtrženo – celkový výkon by měl dosahovat až 110 koní. K dispozici bude i slabší varianta s 90 koňmi. To je ten pravý výkon pro silnější verze dnešních miniaut. Co ale se základními verzemi? Na tuto otázku se naskýtá odpoveď v nejnovějších informacích.

Dle nich by celé potrfolio mělo být doplněno dalším motorem s objemem jen 0,7 litru. Ten by svým výkonem kolem 80 koní správně pokryl levné a základní motorizace.

A nakonec to nejlepší. Mezi mnoho změn by mělo patřit i několik detailů, které v konečném důsledku dále sníží třecí ztráty v motoru. Spotřeba by se tak nakonec měla pohybovat asi 20% pod hodnotami obvyklými pro atmosferické motory těchto výkonů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy