Převodovka typu DSG je technicky relativně zajímavá věc. Jde vlastně o dvě převodovky v jedné. Tyto dvě převodovky se v záběru střídají a to tak, že jedna je právě zapojena a přenáší sílu, druhá je sice také zapojena, ale sílu nepřenáší. Tyto dvě převodovky se v přenášení síly střídají skrze spojky a to tak, že mezitím, co se jedna převodovka rozpojuje, druhá se již spojuje. Využívá se zde prokluzů spojek. Jedna převodovka obsluhuje sudé převody, druhá zase liché.
Síla je proto přenášena bez cukání tolik typického pro automaty.
Tolik technický exkurs. Rozsáhlejší povídání o dvouspojkových převodovkách naleznete na našich stránkách zde.
Volkswagen již delší dobu používá šestistupňovou DSG, která přenáší jen 350 Nm točivého momentu. Dokázal však, že takovéto převodovky vydrží i mnohem více, když je použil v modelu Bugatti Veyron, která má točivý moment přes 1000 Nm. S DSG jezdí i Formule 1.
Nyní však představuje přesný protipól, na trh přichází s poměrně levnou převodovku se sedmi stupni. Její mechanika zvládne maximálně 250 Nm a tím pádem bude určena jen pro slabé motorizace. Rozdílem oproti starému DSG bude suchá spojka, která nahrazuje spojku s olejovou lázní. Toto řešení více eliminuje ztráty.
Počítá se s jejím nasazením s agregáty jako 1,4 TSI a 1,9 TDI. Popřípadě i s menšími a novými 1,2 TSI, které se budou vyrábět v závodech Škody.
Primární je zde využít maximální spektrum převodů, protože malé motory mívají spíše užší pásmo, ve kterém podávají dobré výkony. Toto užší pásmo tedy bude kompenzováno opravdu bohatou nadílkou stupňů.
Volkswagen nasadil poměrně příznivou cenovou politiku, automat totiž v Německu stojí v přepočtu necelých 45 tisíc korun, což by mělo být akceptovatelné i pro zájemce o menší auto „pro manželku“.
Použití má ještě jednu výhodu – poměrně razantně klesá spotřeba a to dle údajů výrobce i o více než půllitr na 100 km, což je v dnešní době honby za emisemi důležité.