Základem je používání zimních pneumatik, které mají lepší záběr na sněhu, ledu nebo sněhové břečce a zkracují tak brzdnou dráhu. Na zimní sezónu je také dobré nechat si zkontrolovat technický stav vozidla, a to především – souměrnost účinnosti brzd.
Než se rozjedete, všimněte si stavu vozovky. Jestli máte dostatek prostoru a možnost bezpečně si stav vozovky ověřit, zkuste si hned po vyjetí z garáže prudce zrychlit a prudce také zabrzdit. Ve výhodě jsou řidiči, kteří mají auta vybavené systémem prokluzu. Kontrolka na přístrojové desce se rozsvítí a včas řidiče varuje – pozor klouže to! Na námrazu se musíme připravit, jakmile klesnou teploty k hranici 2-3 °C. Při řízení vezměte také v potaz nejen stav silnice, ale také povětrnostní podmínky. Při jízdě je nutné si všímat i chování ostatních řidičů, udržovat si od dalších vozidel náležitý odstup a být obezřetný více než kdy jindy.
Pokud i tak dojde ke smyku, je třeba vědět, jak se správně zachovat. Většina řidičů chybuje, když pouze sešlápne brzdu a čeká, co se stane. Správné je brzdit s rovnými koly i s ABS, ale rozdíl je při následném vyhýbání. Pokud máte ABS, můžete brzdit a řídit současně dál. Bez ABS uvolněte brzdový pedál, chvíli počkejte a otočte volantem a vyšlápnete spojkový pedál. Sešlápnout spojku je strašně důležité, umožní vám to lépe ovládat vozidlo. Pokud nám nezbude už nic jiného než brzdit, uděláme to s největší silou. Přerušované brždění prodlužuje brzdnou dráhu o 30-33 % a auto je stejně velmi těžko ovladatelné.