Obvykle zvýšení celoroční produkce určitého modelu automobilu o 15 kusů nestojí ani za řeč. Jinak je tomu ale v případě, že se jedná o nejrychlejší sériový silniční automobil, Bugatti Veyron.
Tento vůz s výkonem 1001 koní si žádá překvapivě mnoho zákazníků. Původní plány mateřského koncernu Volkswagen hovořily o pětileté produkci, každoročně mělo být vyrobeno 60 kusů. Celkem tedy mělo jít o sérii 300 vozů.
Pořadník na vůz je však zaplněn, čeká již přes 70 zákazníků, a ti aktuálně poslední v řadě by se tak mohli při plánované produkci dočkat až za rok a půl. To je dokonce i u tak výjimečného vozu, jakým Veyron bezesporu je, pro zákazníky z vyšších kruhů zcela nepředstavitelné. Boháči totiž chtějí za své peníze většinu věcí ihned, a ten zbytek v době blízké.
Proto Volkswagen rozhodl o navýšení roční výroby na 75 vozů, ačkoliv ještě není známo, zda to bude znamenat dřívější ukončení výroby, aby počet vozů nepřesáhl původně slíbených 300. Přece jen si majitelé Veyronu koupili i jistou exkluzivitu, a pokud by tato byla "zeslabena" rozšířením výrobní edice na například 500 vozů, mohli by se cítit ošizeni.
Jedno je ale jisté - již nyní se ve výrobním závodě Veyronu, který sídlí ve francouzském městě Molsheim, pracuje na výrobě Veyronů rychleji ...
Zdroj: Bugatti