prostřednictví precizního zpracování a sofistikovaným systémem pohonu všech kol. Jaký byl špičkový model Outback s třílitrovým motorem?
Okamžitě poznáte, že se v podstatě jedná o vlajkovou loď a tomu bylo leccos podřízeno. Ve srovnání se sportovní Iprezou a všestranným Foresterem má Outback o poznání měkčí nastavení podvozku, ale nic neztrácí na jistém ovládání vydatně podepřeným permanentním pohonem všech kol. Interiér byl vyveden v béžovo-šedé kůži v kombinaci s dřevem a řidiči poskytuje veškerý komfort běžný ve vyšší střední třídě. Sportovní odkaz má v interiéru na starosti pouze volant Momo vykládaný dřevem.
Pod kapotou testovaného Outbacku je skryto malé unikum. Napadá mne, že pouze Porsche vyrábí šestiválcový boxer. A Subaru do modelu Outback 3,0 H6! Výkon činí 154 kW, tedy 210 koní, a točivý moment vrcholí hodnotou 282 N.m při 4400/min. Dalo by se říci, že na takový vůz parametry naprosto dostatečné, ale na druhou stranu motoru však chybí ona agresivita a výbušnost přeplňovaných „dvoulitrů“. Charakteristické předení šestiválce má však taky něco do sebe.
Už letmo jsem se zmínil o příkladných jízdních vlastnostech Outbacku a zásluhách stálého pohonu všech kol. Jenže ono to není to jedno jediné, co přispívá „čitelnosti“ chování vozu. Zadní tlumiče jsou totiž vybaveny automatickým udržováním světlé výšky vozu bez ohledu na zatížení. Podvozek je vlastně jedna z několika věcí, které Outback odlišují od Legacy Kombi. Těmi dalšími je již zmiňovaný motor H6, jenž je výsadou Outbacku, zvětšená světlá výška vozu na 190 milimetrů, což vydatně posiluje i jeho ambice mimo silnice, a praktické rozměrné plastové kryty boků vozu.
Hlavními devizami Outbacku však nejsou jen dobré jízdní vlastnosti na silnici i mimo ni, kde si v ničem nezadá s klasickými vozy SUV, ale také vynikající dílenské zpracování a užitné hodnoty. Zavazadlový prostor je totiž schopen pojmout od 455 do 1 646 litrů nákladu a k tomu nabízí naprosto rovnou plochu, pod kterou je možné do několika kapes uschovat pár drobností. Nevýhodou je poměrně vysoká nakládací hrana, ale to je daň rovné podlaze ukrývající zadní diferenciál a uspořádání hrany ve stejné výšce s podlahou zavazadelníku.
Říká se, že pihou na kráse vozů Subaru je vyšší spotřeba paliva. Pokud se rozhodnete plně využívat výkonu motoru, pak pochopitelně musíte počítat se spotřebou až někde okolo 15 litrů naturalu na 100 km, ale při trochu střídmější jízdě se udržíte okolo deseti litrů.
Fotografie Subaru Outback 3.0 H6
Subaru Outback 3.0 H6
Vozy japonské automobilky Subaru rozhodně nepatří k módním trhákům, ale motoristickou veřejnost oslovují především...
Doporučit článek
Další zprávy
-
Ve filmu Pretty Woman mělo být původně vše jinak!
-
Meghan si v královském paláci vysloužila nelichotivou přezdívku!
-
Zásadní změna v životě Meghan: Lituje odchodu do USA!
-
Amber Heard se stáhla z veřejného života! Kam se přestěhovala?
-
Počasí v příštím týdnu: Ze zimy do léta? Nejtepleji bude v úterý!
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?
-
Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem