Koncept Cadillac EcoJet

EcoJet | foto: General Motors

Turbínou poháněný koncept EcoJet se představuje. Výkon tohoto supersportu je 650 koní a turbína používá jako palivo bionaftu.

Vůz má motor umístěný uprostřed a premiéru si odbývá v těchto dnech na Autoshow SEMA. Estetický dojem EcoJetu je dán vlivy aeronautiky a tryskového věku. Studie je přizpůsobena použitému typu pohonu a vyzařují z ní tušené schopnosti, vzbuzující respekt, s příměsí sofistikovaného designu Cadillacu.

Návrh designu je inspirován tryskovými letadly a vozy Formule 1. Paralelně běžící program pak specifikoval proporce a mechanickou konstrukci vozu. Vůz o výkonu 650 koní (400 lb.-ft. of torque) je poháněn turbínou Honeywell LT-101, která jako palivo používá bionaftu. Motor je uložen v upraveném hliníkovém rámu Corvetty Z06 s hliníkovými a hořčíkovými strukturami a částmi šasi. Vnější skelet vozu pak je tvořen z kevlaru potaženém uhlíkovými vlákny.

Na projektu EcoJet se podíleli:

  • GM Advanced Design Studio, North Hollywood, Calif. - koncept a návrh stavby vozu, výroba, digitální návrhy a dodávky dílů
  • Alcoa - výroba šasi a kol
  • Metalcrafters - konstrukce a výroba skeletu
  • Honeywell - dodavatel pohonné jednotky
  • Intermountain Turbine - výrobce motoru
  • Dana - dodavatel šasi
  • BASF - lakování a finální úpravy hotového vozu
  • GE Plastics - okna Lexan
  • Viper Technologies - konstrukce kol

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy