Nová definice luxusu: Carlsson CK60

CK60 | foto: Carlsson

Carlsson CK60 disponuje výkonem 600 PS a točivým momentem 1024 Nm, má kompletně přepracovaný exteriér a aerodynamiku a 3-dílná kovaná kola.

Kupé s prostorem třídy S?

Nikdo, kdo hledá vůz tohoto typu, nemusí hledat u jiného výrobce a může zůstat u značky Mercedes-Benz. Kupé CL, jedno z nejprostornějších a největších vozů této třídy, je současně jedním z nejluxusnějších. Firma Carlsson, známý úpravce modelů automobilky Mercedes-Benz, upřel svou pozornost také na model CL a doladil toto luxusní kupé jak v interiéru, tak vnějším vzhledu a po stránce motoru. Model CK60 vycházející z CL není ničím menším než kupátkem snů.


Jedinečný ve své třídě: Motorový kit Carlsson CK60

Vyvinut Carlssonen speciálně pro CL 600, motorový kit CK60 nejen že zrychluje řidičův puls, ale také celý automobil. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 4.4 sekundy. Neméně impozantně působí i hodnoty výkonu a točivého momentu: upravený motor V12 dává sílu 600 koní/441 kW (standard 517 koní/380 kW) v 5000 otáčkách za minutu a hodnota točivého momentu vrcholí 1024 Nm při 3500 otáčkách. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 320 km/h (s ohledem na omezení daná použitými pneumatikami). Motorový kit CK60 poskytuje více než dostatečný výkon a točivý moment za všech myslitelných situací!


Koncový tlumič výfuku z nerezové oceli: výraznější zvuk a větší flexibilita

Sportovní výfukový systém Carlsson se středovým a koncovým tlumičem výfuku zvyšuje výkon a produkuje zvláštní, silný zvuk. Zadnímu pohledu na CK60 domunijí sportovní tlumiče výfuku Carlsson se čtyřmi koncovkami, které v porovnání se standardní verzí poskytují nejen dramatický plnější zvuk, ale také nižší odpor proudění výfukových plynů. Výsledkem je více točivého momentu a výkonu.


Ultralehká a elegantní: kola 3/11 Ultra Light nebo 1/16 Ultra Light

Ultralehká kovaná kola jsou výrazně lehčí nežli klasická litá kola, a přitom mají stejnou pevnost. Srovnatelná litá kola váží o cca 50 % více než kovaná kola Carlsson. Díky úspoře hmotnosti je zlepšen kontakt s vozovkou (nižší neodpružená hmotnost). Řidič zaznamená změnu v lepší ovladatelnosti a tedy vyšším komfortu a bezpečnosti jízdy.

Design kol Carlsson 3/11 Ultra Light je v souladu s orientací várobce na nejnovější technologie. Třídílná, jedenáctipaprsková kovaná kola jsou utčená speciálně pro velké vozy. Pro model CL nabízí Carlsson jedenáctipaprsková kola v rozměrech 9Jx21" s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx 255/30 ZR 21 na přední nápravu a 10Jx21" s pneu Dunlop SP Sport Maxx 285/30 ZR21 pro zadní nápravu. Dynamická, silná a přece elegantní - kola perfektně doplňují design karoserie a zdůrazňují sportovní charakter luxusního kupé. Kola Carlsson 1/16 Ultra Light jsou pro CL600 k dispozici v rozměrech 8.5Jx20" (pneu Dunlop SP Sport Maxx 255/35 ZR 20) pro přední nápravu a 11Jx20" (pneu Dunlop SP Sport Maxx 275/35 ZR20) pro zadní nápravu.


Aerodynamické komponenty Carlsson: vyjádření elegance a síly

Design standardního modelu CL je elegantní. Nicméně, Carlsson dokázal tento dojem ještě vylepšit. Střízlivé, aerodynamicky efektivní komponenty dokreslují vzhled modelu CL a dodávají mu vznešený nádech. Přední spoiler a zadní lemy difuzéru Carlsson mají typický tvar, stejně jako nápadný zadní spoiler a společně zvyšují ovladatelnost tohoto luxusního vozu ve vysokých rychlostech. Proto patří CK 60 ke špičce vozů, u nichž je bezpečnost na prvním místě, což je pro Mercedes-Benz typické již od nepaměti. Výše zmíněné úpravy jsou doplněny leštěnou mřížkou z nerezové oceli, která jednak zlepšuje proudění vzduchu k chladiči a také podtrhuje sportovní povahu celého designu. Lem předního spoileru a mřížka jsou dostupné nezávisle a tak se zákazníci mohou rozhodnout pro vlastní úroveň individualizace vozu.


Elektronické zavěšení C-Tronic®  snižující světlou výšku

Exkluzivně pro CL 600 nabízí Carlsson úpravy podvozku zahrnující elektronicky regulovatelnou světlou výšku vozu. Díky zavěšení C-Tronic® je snížena světlá výška o cca. 30 mm. Díky tomu získává vůz ještě sportovnější vzhled.

Zavěšení C-Tronic® nejen snižuje těžiště vozu, ale díky sofistikované technologii také inteligentně vyhodnocuje jízdní povrch. Na cestách horší kvality je světlá výška automaticky zvýšena a jízdní komfort tak zůstává zachován. Řidič pozná účinky snížení světlé výšky vozu podvozkem C-Tronic® na snížené tendenci k pohupování a znatelně rychlejší odezvě. Jinými slovy, podvozek C-Tronic® zajišťuje také větší požitek z řízení. Navíc, C-Tronic® zajišťuje, že ani po překročení rychlosti 120 km/h nedojde na horších površích ke snížení světlé výšky na minimální standardní výšku a tím je zajištěna dostatečná rezerva pro to, aby míra komfortu byla co nejlepší.

Nepodstatným efektem snížení vozu je pak pokles hodnoty koeficientu odporu vzduchu a vztlaku díky snížení objemu vzduchu, proudícího pod vozem.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy