R8 je přehlídkou nejmodernější technologie, designu a mnoholetých zkušeností automobilky Audi. Tuhá hliníková karosérie zajišťuje mimořádné jízdní vlastnosti, které zužitkujete jak v běžném provozu, tak na okruhu. Zkušenosti z vytrvalostních závodů Le Mans se podepsaly na vysoké kvalitě a optimální dynamice R8.
Design působí zcela jasně, svalnaté tvary a široký postoj přesvědčí každého o potenciálu vozu. Dlouhá záď posunuje řidiče blíže k předním kolům a dává prostor motoru uprostřed, díky němu má R8 rozložení hmotnosti 44% na předek a 56% na zadek. Přední část zdobí tři velké otvory v nárazníku pro chlazení brzd, vpředu také nalezneme Led diodové světlomety, prvně použité u R8 jako potkávací, parkovací i dálkové světlo v jednom s mnohonásobně vyšší životností než u klasických žárovek. Boční část má otvory pro chlazení motoru, záď potom zaujme čtveřicí výfuků a automatickým přítlačným křídlem. Celkový dojem podrthují 19-ti palcová kola s pneumatiky 235/35 vpředu a 295/30 vzadu.
Dokonalý vůz má i dokonalý motor, Audi zvolilo klasickou koncepci 4,2 litru V8 FSI. Vysokootáčkový motor poskytuje výkon 420 koní v 7.800ot/min, maximální točivý moment pak vrcholí hodnotou 430 Nm v rozmezí od 4.500 do 6.000 ot/min, přesto 90% kruťáku máte již v 3.500 ot/min. Pokud se postavíte na křižovatku a chcete vyzkoušet potenciál R8 nepočítejte se soupeřem, Audi se totiž dostane na stovku za pouhých 4,6s, o dokonalou adhezi se postará pohon všech kol Quattro. Otevřená cesta je tím pravým místem pro opravdové schopnosti vozu, maximálka totiž leží na hranici 301 km/h.