Connect, mladší a menší bratr legendárního Transitu, teď už na první pohled jasně potvrzuje svou rodinou příslušnost. Typická přední maska s dvěma příčnými elementy ho jednoznačně řadí mezi nejnovější členy užitkové rodiny Ford.
Nový Transit Connect nabízí také (ve verzi Tourneo GLX SWB) nárazníky v barvě karoserie, chromovanou mřížku chladiče, dvoubarevnou přístrojovou desku a nové odstíny laků včetně atraktivní béžové "Caramella".
Ještě důležitější jsou však změny pod kapotou. Transit Connect totiž dostal nový motor 1.8 TDCi o výkonu 110 k a největším točivém momentu 250 / 280 Nm (při využití systému overboast), jenž je k dispozici v rozmezí 1500 – 3200 1/min. Maximální hodnotou i průběhem točivého momentu se tak nový motor řadí na samou špičku své třídy.
Všechny motory budou nyní využívat vysokotlaký systém vstřikování paliva Common Rail TDCi a splňují emise EURO 4. Oba původní motory 1.8 o výkonu 75 resp. 90 koní tedy přechodem na systém TDCi doznaly nemalých úprav, jejichž výsledkem bylo zejména výrazné zlepšení průběhu točivého momentu. Zážehové agregáty už nadále v nabídce nejsou.
Nové jsou v Connectu i některé prvky základní výbavy (pravé posuvné dveře pro Transit Connect, ABS či stropní konzola pro Tourneo Connect, čtyři airbagy a rádio s CD přehrávačem, elektricky ovládaná zrcátka pro Tourneo LX/GLX) i výbavy na přání (např. třetí řada sedadel pro Tourneo LWB).
Cena nového Fordu Transit Connect je přitom dnes výrazně atraktivnější než u původního modelu: začíná totiž již na částce 359 900,- Kč bez DPH pro dvoumístný Transit Connect Van 1.8 TDCi 75 k, a to včetně nové standardní výbavy, např. posuvných dveří na pravé straně.
V ČR se Transit Connect bude prodávat jako dvoumístná dodávka s objemem nákladového prostoru až 4,4 m3 a minibus schopný komfortně přepravit až osm lidí. Zákazník si přitom bude moci vybrat mezi dvěma rozvory a třemi úrovněmi výbavy. Objednávky přijímají autorizovaní prodejci Fordu už dnes, první vozy se pak na českých silnicích objeví koncem září.