Současný model Pola Gti pohání přeplňovaná 1,8 se 150 koňmi, ale inženýři z Wolfsburgu měli zálusk na něco ještě silnějšího a agresivnějšího a pro novou verzi Cup Edition připravili pření nárazník s většími otvory pro chlazeni agregátu a brzd, jiné prahové nástavce, zadní nárazník a křidélko, vzhledově tak Polo nabralo svalnatější rysy.
Pod kapotou zůstala 20-ti ventilová 1,8 s turbodmychadlem, výkon ovšem povyrostl na 132kw/ 180k a 235N.m kroutícího momentu již od 2.000 ot/min. V číslech to znamená 6,6 kg na jeden kůň, maximální rychlost 225km/h a akceleraci z nuly na 100km/h za 7,5 vteřiny, což upevňuje pozici nejsilnějšího Pola v historii automobilky. Blatníky vyplňují 17-ti palcová kola o šířce 7,5“ a pneumatikami 205/40 ZR17. O brzdnou sílu se stará kvalitnější brzdová soustava s červeně lakovanými třmeny. Špičkové jízdní vlastnosti Pola Cup Edition, využitelné také na okruzích jsou pojištěny stabilizačním systémem ESP jako standard.