5,5 litrový osmi-válcový agregát posílil na 294kw /400k a 520 N.m kroutícího momentu. AMG použil sportovní vzduchový filtr s výfukovým potrubím to přineslo okamžitou odezvu na plynový pedál. Uhlíko-vláknová střecha podstatně snížila hmotnost (1495kg) a těžiště vozidla. Poměr výkon/hmotnost se dostal na hodnotu 4,3kg/k, oproti sériové verzi 3,7kg/k. Zrychleni z 0 na 100km/h zvládne za 4,5 vteřiny a po 15,5s už atakuje rychlost 200km/h což je o 2vteřiny rychleji než sériová verze.
O přenos síly se postará Speedshift 7G-tronic s možností řazení pádly pod volantem. AMG vylail i podvozek, ten se dá plynule nastavit dle stylu jízdy a povrchu, včetně okruhového módu. Speciální edice obouvá ultra lehká slitinová kola AMG 19“ s pneumatikami 235/35 ZR19 vpředu a 236/30 ZR19 vzadu. Brzdy doznaly změn na velikosti, Mercedes nyní hravě zabrzdí i opakovaně z vysokých rychlostí.
Interiér je kapitola sama pro sebe, AMG působí na závodním trhu již 40 let a jeho bohaté zkušenosti předvedl na speciálních sklápěcích anatomických sedačkách v černém perlovém sametu se stříbrným logem AMG, volant je v kombinaci kůže a alcantary. Mercedes SLK 55 AMG je vhodný jak pro denní jízdu, tak závodní účely, to vše s maximální kvalitou, bezpečností a prvotřídními službami značky. První modely se objeví v prodeji začátkem července. Cena pro Německý trh je v přepočtu 3 miliony korun.