Pro rok 2006 se sice nejedná o převratné změny, vylepšení zaznamenal především interiér, nicméně Seat potěšil nižšími cenami a bohatší výbavou.
Nejvýznamnější novinkou je standardně montované ABS. Ve starých zemích EU by tato položka byla samozřejmostí, v ČR bude brzy také, avšak není na škodu z této skutečnosti učinit marketingové lákadlo. V interiéru doznaly změny hlavně použité materiály, které by měly být příjemnější na dotyk a vypadat hodnotněji.
Co se exteriéru týká, ke změnám nedošlo, na rozdíl od Nové Ibizy (o níž jsme vás informovali v lednu http://autoroad.cz/Seat-Ibiza-pro-rok-2006-11344-10-1 a která dostala například přepracované nárazníky). Na tom je jasně vidět, že Ibiza představuje nosný model automobilky, do kterého se vyplatí investovat, a Cordoba jen jakýsi doplněk v programu, tržní výklenek pro ty, kdo chtějí sedan za málo peněz.
Zájemce o Novou Cordobu má na výběr ze sedmi motorů, z toho jsou tři zážehové a čtyři vznětové. Paleta benzínových motorů začíná na dvanáctiventilovém tříválci objemu 1,2 L, který má maximální výkon 47 kW (64 PS) při 5.500 ot. a točivý moment 112 Nm při 3000 ot.
Silnější 1,4ka je nabízena ve dvou variantách, buď 55 kW (75 PS) nebo 74 kW (100 PS). Slabší čtyřválec 1,4 může být kombinován i se čtyřstupňovým automatem, jinak je standardně dodávaná 5ti stupňová manuální převodovka.
I u dieselových motorů jsou na výběr buď tříválce (1,4) nebo čtyřválce (1,9). Tříválcový turbodiesel vyvine ve slabší verzi 51 kW (70 PS, 155 Nm) či v silnější 59 kW (80 PS, 195 Nm). Služebně starší, ale „dospělejší“ přeplňovaný vznětový čtyřválec se pyšní hodnotami 74 kW (100 PS, 240 Nm) a v nejsilnější podobě dokonce 96 kW (130 PS, 310 Nm), kdy je navíc kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou.
Nová Cordoba se prodává ve třech stupních výbavy podivně pojmenovaných Reference, Stylance a Sport. Kromě toho je v nabídce také akční model Advantage, který přináší cenové zvýhodnění 40 tisíc Kč. Obsahuje totiž klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání a metalízu. Oproti základní výbavě Reference je o 20 500 Kč dražší, kdežto jednotlivé prvky by dohromady vyšly na 60 500 Kč.
Základní cena Cordoby pro rok 2006 začíná na 315 900 Kč, což je oproti minulému roku o 3000 Kč méně. Určitě má tato marketingově pozitivně prezentovatelná sleva původ v postupném zastarávání aktuální řady, importéra navíc vzhledem ke zpevňování kursu koruny nic nestojí. Jiné už je to u slev na turbodieselové motory, kde najdeme cenové zvýhodnění oproti loňsku dokonce přes 15 tisíc Kč. Zážehová 1,4ka je levnější o 11 tisíc.
Pro letošek doznala Cordoba zajisté příjemných změn, nicméně prezentovat ji jako „Novou Cordobu“ je dle mého názoru poněkud optimistické.