"Jméno jsme mu dali jako znak toho, jakým by mělo malé kupé od Fordu také být," říká J. Mays, jehož oddělení stojí za přípravou konceptu. Mays vysvětlil, že v dnešní době je v mnoha případech méně více. Čím menší a lehčí, tím snadno ovladatelnější i používanější. A neplatí to jen v automobilovém průmyslu, ale v mnoha jiných odvětvích.
Malý v tomto případě ale nemá znamenat laciný, nýbrž kompaktní. Cílem je přinést majiteli komfort a získat si jeho spokojenost.
Reflex Hybrid Coupe je například výrazně menší než Mustang, ale přestože je stín vozidla přirozeně také menší, jeho vzezření je agresivní, sportovní, což má na svědomí vysunutí dvacetipalcových kol až do rohů karosérie a absence převisů karoserie.
Ford v masce znovu použil tři masivní lamely, které se setkaly se zájmem už u dva roky starého 427-Concept a byly použity u Fusionu.
Koncept je osazen hybridním dieselovo-elektricko-solárním motorem a podle slov Mayse splní jeho výkonové parametry očekávání, která navodí karoserie.
Ford Reflex Hybrid není v žádném případě připraven do výroby a bude sloužit jen pro zjištění zájmu potenciálních zákazníků.
"Pokud zájem bude, bude dále vyvíjen tento směr, pokud nebude, skončí model v suterénu."