Multitronic je první automatická převodovka, která přenáší vysoké výkony motoru bez přerušení při řazení. Jádrem tohoto revolučního plynulého automatického systému je speciální článkový řetěz. Rozdíl mezi řazenou převodovkou a multitronicem spočívá ve skutečnosti, že nejhospodárnější provozní oblast motoru může být u multitronicu aktivována ne změnou pevných převodových stupňů, ale článkovým řetězem, který simuluje nekonečné množství převodů. Článkový řetěz se přesunuje a napíná mezi dvěma páry hydraulicky nastavitelných kuželů, čímž se plynule mění výsledný převod. Motor pracuje vždy v nejhospodárnější oblasti otáček a multitronic proto dosahuje nižší spotřeby paliva než srovnatelné automatické převodovky. Audi multitronic je tak patrně nejinteligentnějším a nejkomfortnějším spojením mezi řidičem a silnicí.
Šestiválcový dieselový motor o výkonu 180 koní umožňuje v kombinaci s automatickou převodovkou Multitronic jet maximální rychlostí 225 km/h. Za 8,3 sekundy zrychlí tento čtyřdveřový vůz z 0 na 100 km/h. Průměrná spotřeba se pohybuje mezi 7,2 a 7,6 litry na 100 kilometrů. Maximální točivý moment o velikosti 380 Nm působí od 1 400 do 3 300 otáček.
Cena Audi A6 2,7 TDI s převodovkou Multitronic bude asi 1,3 milionu Kč pro limuzínu a cena Avantu by se měla pohybovat někde kolem 1 400 000 Kč.