Vzezření nejnovějšího GTI hodně připomíná Motorsport. Úprava zahrnuje mohutný přední spoiler s malým páskem z carbonu. K tomu patří široké boční prahy a hluboký zadní spoiler. Čtyři koncovky výfuku nedavání vozu jen sportovní image, ale i velmi sportovní zvuk. Pod kapotou se ukrývá 270 koní a 350 Nm, což je o 40 koní a 40 Nm více než u předchůdce. A o 70 k a 70 Nm víc než v sériovém provedení. Také vylepšené jízdní výkony jsou zřejmé. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 sekundy (předchůdce 7,2 s) a maximální rychlosti dosahuje při 244 km/h (235 km/h).
Inženýři z Abt dosáhli zvýšení výkonu 2,0 FSI Turbo díky modifikaci řízení motoru a nově zkonstuovanému turbodmychadlu. O potěšení z jízdy se starají sportovní tlumiče. Snížení o 40 milimetrů přináší kromě modifikace karoserie také sportovní zjev. Kontakt s vozovkou zajišťují litá kola SP1 nebo nová hliníková kola AR, obuté do pneumatik o velikosti 225. V interiéru jsou také malé změny oproti předchůdci. Nový volant, hliníková hlavice řadící páky a rohože s logem Abt.