GM předloni o vedoucí pozici na svém domovském trhu přišla poprvé od roku 1931. Loni firma těžila ze silné poptávky po svých vozech i z toho, že měla menší problémy s nedostatkem součástek pro výrobu než rival Toyota.
Poradenská společnost Cox Automotive předpokládá, že celkový prodej automobilů ve Spojených státech v loňském roce klesl o osm procent na zhruba 13,9 milionu vozů. Spojené státy jsou druhým největším automobilovým trhem na světě za Čínou.
Někteří analytici se obávají, že v letošním roce poptávku po automobilech negativně ovlivní rostoucí úrokové sazby a zdražování, kterým automobilky reagují na stoupající náklady.
"Očekáváme, že rok 2023 bude spojený s vysokou mírou rizika a nejistoty, protože některé trhy by se mohly potýkat s recesí," uvedl Jeff Schuster z výzkumné společnosti LMC Automotive. Podle analytické společnosti TrueCar budou muset automobilky opět začít podnikat akce k přilákání zákazníků, které za pandemie pozastavily, protože nestíhaly uspokojit poptávku.