Před 15 lety byl představen oblíbený model Hyundai i30

Hyundai i30, ilustrační fotografie | foto: Hyundai

Model nižší střední třídy i30 jihokorejské automobilky Hyundai, který byl představen 6. března 2007 na ženevském autosalonu, patří ke klíčovým modelům značky v Evropě a dlouhodobě je také mezi nejprodávanějšími vozy na českém trhu. Od roku 2008 sjíždí z výrobních pásů závodu automobilky Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku a byl rovněž prvním vozem, který tehdy nově otevřená slezská továrna začala vyrábět.

Hyundai i30 byl vyvinut ve vývojovém centru v německém Rüsselsheimu jako vůz speciálně určený pro evropské trhy se snahou uspět v nabité nižší střední třídě. Jeho sesterským modelem je Kia Cee´d (název byl později změněn na Ceed), která se vyrábí ve slovenské Žilině od konce roku 2006 a byla postavena na stejné platformě jako Hyundai i30.

Typ i30 se představil jako hatchback i praktické kombi a v první generaci ho nošovická automobilka vyrobila přes 267.000 kusů. Továrna tyto vozy exportovala do 48 zemí Evropy, Blízkého východu a severní Afriky. Druhá, prostornější generace i30, byla uvedena v lednu 2012 a kromě nových motorů nabídla i standardní pětiletou komplexní záruku. Z výrobní linky sjelo více než 373.000 těchto vozů .

Třetí, současná generace i30, se v Nošovicích vyrábí od prosince 2016 a v roce 2018 přibyla k hatchbacku a kombi karosářská varianta fastback. Nabídka motorů zahrnuje přeplňované motory s nižším zdvihovým objemem, které se vyznačují vyšší hospodárností, ale milovníkům sportovnějšího svezení je k dispozici i vysokovýkonná varianta N s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem, která poskytuje až 280 koní. "Pečlivě jsme naslouchali potřebám zákazníků, abychom mohli vytvořit vůz pro každého. Nová generace i30 je vozem, který v Evropě ztělesňuje naši DNA: cenově dostupný, s přitažlivým designem, inovativní technikou a skvělými jízdními vlastnostmi," uvedl při představení vozu viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe zodpovědný za marketing Jochen Sengpiehl.

Hyundai i30 od počátku patří k pilířům evropských prodejů jihokorejské automobilky, dobře si vede i na českém trhu, kde je jeho hlavním konkurentem Škoda Octavia. Za loňský rok modelu i30 patřila v ČR čtvrtá příčka s 10.304 prodanými kusy a zároveň se stal nejprodávanějším vozem mezi těmi, na jejichž kapotě není znak Škoda.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy