Radost pro petrolheady! Gabura Racing upravil BMW i8 a dal mu nadupaný osmiválec

Upravená i8 není již plug-in hybridní, ale čistě benzínová | foto: Gabura Racing Technologies

Po premiéře futuristického BMW i8, která se uskutečnila v roce 2013 na frankfurtském autosalonu, se začaly šířit názory, že i8 má fantastický design, ale špatně zvolenou techniku. Jednoduše řečeno, místo plug-in hybridního ústrojí mělo dorazit BMW i8 s osmiválcem. To však nyní napravil úpravce Gabura Racing Technologies.

I já jsem byl zklamán, že krásně vypadající BMW i8 se představilo s plug-in hybridní soustavou, ale naštěstí je na světě ještě řada úpravců. Konkrétně Gabura Racing Technologies dodal německému modelu 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec z BMW M6 Coupe a umístil ho dopředu. Nejde o sériový motor, jelikož prvně ho vyladila Alpina a poté i samotná Gabura. Takže nyní osmiválec disponuje výkonem 812 koní.

Gabura Racing se pustil do úpravy futuristického BMW i8 | foto: Gabura Racing Technologies

Dle slov úpravce je projekt BMW i8 s osmiválcem prozatím nedokončeným projektem a stále se tak na něm pracuje. Jestli vám Gabura Racing Technologies nic neříká, jde o společnost, která se specializuje na závodní převodovky. Proto je také dosti možné, že osmiválcové BMW i8 dostane šestistupňovou sekvenční manuální převodovku, která bude dána před zadní nápravu.

Prozatím ani nevíme, kdy se upravené BMW i8 představí. Ale je jisté, že zrychlení bude daleko lepší než v případě plug-in hybridního modelu, který je na stovce za 4,4 sekundy. Nepůjde o razantní rozdíl, tady jde spíš o to, že osmiválcová i8 bude mnohem výkonnější a rychlejší než úspornější. A o to nám, petrolheadům, přece jde!

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy