I já jsem byl zklamán, že krásně vypadající BMW i8 se představilo s plug-in hybridní soustavou, ale naštěstí je na světě ještě řada úpravců. Konkrétně Gabura Racing Technologies dodal německému modelu 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec z BMW M6 Coupe a umístil ho dopředu. Nejde o sériový motor, jelikož prvně ho vyladila Alpina a poté i samotná Gabura. Takže nyní osmiválec disponuje výkonem 812 koní.
Dle slov úpravce je projekt BMW i8 s osmiválcem prozatím nedokončeným projektem a stále se tak na něm pracuje. Jestli vám Gabura Racing Technologies nic neříká, jde o společnost, která se specializuje na závodní převodovky. Proto je také dosti možné, že osmiválcové BMW i8 dostane šestistupňovou sekvenční manuální převodovku, která bude dána před zadní nápravu.
Prozatím ani nevíme, kdy se upravené BMW i8 představí. Ale je jisté, že zrychlení bude daleko lepší než v případě plug-in hybridního modelu, který je na stovce za 4,4 sekundy. Nepůjde o razantní rozdíl, tady jde spíš o to, že osmiválcová i8 bude mnohem výkonnější a rychlejší než úspornější. A o to nám, petrolheadům, přece jde!