Pickup od Mercedesu koupíte již dnes. Má to jen jeden malý háček

Mercedes-Benz uvedl v Austrálii do prodeje třídu G s karosérií pickup. | foto: Mercedes-Benz

Mercedes nedávno představil formálně svůj první pickup. Třída X, stojící na základech Nissanu Navara, navíc již příští rok zamíří do sériové výroby a utká se tak nejen se svými sourozenci, ale i Volkswagenem Amarok nebo Fiatem Fullback. Přesto, pokud nechcete na praktický a schopný vůz s trojcípou hvězdou čekat, existuje jedno docela elegantní řešení.

Třída G platí za neúnavného dříče, navíc se v posledních měsících prodává jako nikdy před tím. Není to však jen luxusní off-road, co projede vším. Stále totiž existuje pracovně laděná řada Professional, patřící k modelům s kódovým označením W461, jejichž výroba začala již na počátku devadesátých let. A právě do řady Professional spadá také pickup, respektive podvozek s nástavbou pickupu, uvedený nedávno v Austrálii. Na tamním trhu přitom takové auto není ničím neobvyklým, s podobně stylizovanou korbou se zde prodávají i Isuzu D-Max, Ford Ranger nebo hlavní konkurent – Toyota Land Cruiser 70.

Géčko s korbou však rozhodně není žádným silničním náčiním, stačí se totiž podívat na vzhled, který je na míle vzdálen populárnímu luxusnímu provedení s kódovým označením W463. Professional má výraznou mříž před světly a maskou chladiče, vycházející z masivního ocelového nárazníku, příležitostně doplněném navijákem. Mřížku mají rovněž blinkry a světla, snad aby je nerozbil nějaký odletující kamínek. Zrcátka jsou posazená na prodloužené konstrukci, aby bylo dobře vidět dozadu na náklad, beztak nejdrsnějším doplňkem je ale podél A-sloupku vyvedené sání. 16palcová litá kola v černé barvě jsou standardem, stejně jako terénní pneumatiky. K nim je na výběr šest laků karosérie.

Terénu se vůbec off-road nezalekne. Nahrávají tomu nejen světlá výška 245 milimetrů, ale i nájezdové úhly 38 stupňů vpředu a 35 stupňů vzadu a brodivost 635 milimetrů. Pod kapotou nečekejte žádnou modernu, ale třílitrový šestiválcový turbodiesel o výkonu 135 kW (184 k) s točivým momentem 400 Nm. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou, dvoustupňovou redukcí a třemi uzamykatelnými diferenciály. Trochu překvapivě působí informace, že zatímco vpředu jsou kotoučové brzdy, vzadu nainstaloval Mercedes jen bubny. Nosnost třídy G je 2085 kilogramů, brzděný přívěs může mít maximálně 2250 kilogramů.

Kabina je taková, jakou od pracovního pickupu čekáte – spartánská, strohá a robustní. Sedadla, pod nimiž je úložný prostor, jsou čalouněná vinylem, koberečky vyrobili Němci z odolné gumy, na středové konzoli naleznete tak maximálně klimatizaci a volant pochází z více než deset let starých Mercedesů. Špetku komfortu zajišťuje kromě klimatizace snad už pouze příprava pro rádio, loketní opěrka pro oba cestující a uzamykatelná schránka. Bezpečnost mají na starosti pro změnu čelní airbagy, ESP nebo sledování tlaku v pneumatikách. Cena třídy G Professional 300 CDI Chassis Cab startuje na 119 900 australských dolarech (cca 2 263 000 korun).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy