NOVÁ Kia XCeed? Speciálně naladěný podvozek a...

Kia XCeed | foto: Kia Motors ČR

Novinka značky Kia, městský crossover XCeed se představí s jedinečně naladěným podvozkem a řízením i novými komponentami odpružení, kterými se odliší od ostatních zástupců rodiny Ceed již letos v září. Nový model charakterizuje ovladatelnost umožňující dynamickou jízdu a současně pohodlí za volantem. Z pohledu řidiče tak bude atraktivnější než tradiční modely SUV.

Nový model značky Kia spadá do kategorie CUV crossoverů (Crossover Utility Vehicle) – svým formátem a designem emotivnější a dynamičtější než vozy SUV, nicméně při zachování podobné prostornosti. Zvýšená poloha za volantem modelu XCeed zprostředkuje lepší výhled na vozovku než u klasického rodinného hatchbacku.

Nové hydraulické dorazy propružení pro mimořádně pohodlnou jízdu

Poprvé se u zástupce rodiny Ceed objevují nové hydraulické dorazy propružení, které budou standardně montovány na přední nápravu všech provedení modelu Kia XCeed. Doraz propružení plovoucí v hydraulické kapalině tlumiče zajišťuje vysoké jízdní pohodlí i na vozovkách se špatným povrchem. Hydraulické dorazy propružení pomáhají podvozku pohlcovat větší rázy s hladkou a progresivní odezvou, kdy zabraňují poskakování karoserie ve fázi uvolnění soustavy odpružení po prudkém stlačení. Řešení zároveň přispívá k agilnějšímu charakteru řízení a celkově lepší kontrole pohybů karoserie při současném snížení hlučnosti od podvozku při přejezdu nerovností.

Speciální režim vývoje k vyladění soustavy odpružení a řízení

Kia XCeed bude i přes nárůst světlé výšky řidičsky atraktivnější než typická rodinná SUV – napomáhá k tomu speciálně naladěný podvozek, kompaktnější rozměry karoserie, nižší těžiště a celkově menší hmotnost. Evropské konstrukční týmy pracující na modelu Kia XCeed věnovaly intenzivní snahu odladění jízdního charakteru, aby vůz zajistil vyspělé jízdní vlastnosti za všech podmínek.

S výjimkou nových hydraulických dorazů propružení jsou komponenty nezávislého zavěšení kol nového modelu shodné s těmi, které používá hatchback Ceed, ProCeed se splývavou zádí i kombi Ceed Sportswagon. Avšak s ohledem na nárůst světlé výšky o 42 mm oproti standardnímu modelu Ceed (v závislosti na rozměru kol) se konstruktéři Kia rozhodli změkčit tuhost pružin na přední a zadní nápravě o 7, resp. 4 %, aby vůz poskytl více pohodlí a stability za všech jízdních podmínek.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy