Výrobní závod Kia Motors Slovakia dnes oficiálně spustil sériovou výrobu dalšího nového modelu. Crossover Kia XCeed je čtvrtou karosářskou verzí modelové řady Ceed, kterou dosud reprezentují úspěšné a oceněné varianty Hatchback, Sportswagon a Shooting brake (ProCeed).
Převážně pro Evropu navržený a vyrobený model XCeed přináší na evropské trhy včetně České republiky, nejen nadčasový a moderní design, ale také řadu technických inovací v oblasti bezpečnosti, jízdní dynamiky a konektivity. XCeed se představí s jedinečně naladěným podvozkem a řízením i novými komponentami odpružení, které se odlišují od ostatních zástupců rodiny Ceed.
Nový model značky Kia spadá do kategorie CUV crossoverů (Crossover Utility Vehicle) - svým formátem a designem emotivnější a dynamičtější než vozy SUV, nicméně při zachování podobné prostornosti. Zvýšená poloha za volantem modelu XCeed zprostředkuje lepší výhled na vozovku než u klasického rodinného hatchbacku. Z pohledu řidiče bude ovladatelnost umožňující dynamickou jízdu modelu XCeed atraktivnější než tradiční modely SUV. Technologie a jízdní vlastnosti nového crossoveru posouvají kvalitativní úroveň vozů Kia opět na vyšší úroveň.
Výrobní závod automobilky Kia začíná výrobou nového modelu psát další kapitolu historie s nástupem šesté unikátní karosářské varianty, která se ve slovenské Žilině začala vyrábět.
Oficiální zahájení prodeje modelu XCeed v České republice je naplánováno na měsíc září.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.