Výrobní závod Kia Motors Slovakia dnes oficiálně spustil sériovou výrobu dalšího nového modelu. Crossover Kia XCeed je čtvrtou karosářskou verzí modelové řady Ceed, kterou dosud reprezentují úspěšné a oceněné varianty Hatchback, Sportswagon a Shooting brake (ProCeed).
Převážně pro Evropu navržený a vyrobený model XCeed přináší na evropské trhy včetně České republiky, nejen nadčasový a moderní design, ale také řadu technických inovací v oblasti bezpečnosti, jízdní dynamiky a konektivity. XCeed se představí s jedinečně naladěným podvozkem a řízením i novými komponentami odpružení, které se odlišují od ostatních zástupců rodiny Ceed.
Nový model značky Kia spadá do kategorie CUV crossoverů (Crossover Utility Vehicle) - svým formátem a designem emotivnější a dynamičtější než vozy SUV, nicméně při zachování podobné prostornosti. Zvýšená poloha za volantem modelu XCeed zprostředkuje lepší výhled na vozovku než u klasického rodinného hatchbacku. Z pohledu řidiče bude ovladatelnost umožňující dynamickou jízdu modelu XCeed atraktivnější než tradiční modely SUV. Technologie a jízdní vlastnosti nového crossoveru posouvají kvalitativní úroveň vozů Kia opět na vyšší úroveň.
Výrobní závod automobilky Kia začíná výrobou nového modelu psát další kapitolu historie s nástupem šesté unikátní karosářské varianty, která se ve slovenské Žilině začala vyrábět.
Oficiální zahájení prodeje modelu XCeed v České republice je naplánováno na měsíc září.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.