Výrobní závod Kia Motors Slovakia dnes oficiálně spustil sériovou výrobu dalšího nového modelu. Crossover Kia XCeed je čtvrtou karosářskou verzí modelové řady Ceed, kterou dosud reprezentují úspěšné a oceněné varianty Hatchback, Sportswagon a Shooting brake (ProCeed).
Převážně pro Evropu navržený a vyrobený model XCeed přináší na evropské trhy včetně České republiky, nejen nadčasový a moderní design, ale také řadu technických inovací v oblasti bezpečnosti, jízdní dynamiky a konektivity. XCeed se představí s jedinečně naladěným podvozkem a řízením i novými komponentami odpružení, které se odlišují od ostatních zástupců rodiny Ceed.
Nový model značky Kia spadá do kategorie CUV crossoverů (Crossover Utility Vehicle) - svým formátem a designem emotivnější a dynamičtější než vozy SUV, nicméně při zachování podobné prostornosti. Zvýšená poloha za volantem modelu XCeed zprostředkuje lepší výhled na vozovku než u klasického rodinného hatchbacku. Z pohledu řidiče bude ovladatelnost umožňující dynamickou jízdu modelu XCeed atraktivnější než tradiční modely SUV. Technologie a jízdní vlastnosti nového crossoveru posouvají kvalitativní úroveň vozů Kia opět na vyšší úroveň.
Výrobní závod automobilky Kia začíná výrobou nového modelu psát další kapitolu historie s nástupem šesté unikátní karosářské varianty, která se ve slovenské Žilině začala vyrábět.
Oficiální zahájení prodeje modelu XCeed v České republice je naplánováno na měsíc září.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?