Nový Duster nabídne zákazníkům víc, přesto prý zůstane neuvěřitelně levný

Nová Dacia Duster nabídne působivější exteriér a hodnotnější interiér - praktičnost a nízkou cenu si ovšem zachovává | foto: Dacia

Levné, spolehlivé a praktické SUV - tak se dá stručně popsat minulá generace Dacie Duster, která si svým skvělým poměrem ceny a užitných vlastností vybudovala obrovskou základnu příznivců. A ti se nyní mohou těšit na nový Duster, který nabídne mnohem víc, ovšem stále za skvělou cenu.

Ačkoliv Dacia zveřejnila snímky nového Dusteru už minulý týden, snímky interiéru a informace o technických a technologických inovacích si schovávala až na oficiální představení, které proběhlo dnes na autosalonu ve Frankfurtu. Na co nového se tedy můžeme těšit?

Jak už jsme mohli vidět z dříve uveřejněných fotek, exteriér nového Dusteru působí ze všech stran mnohem svalnatěji a dominantněji.Kromě upravených nárazníků dostal i stylové střešní nosiče, přední a zadní ochranné "plechy" a hlavně zcela nové světlomety s inovovaným LED světelným podpisem.

Úplnou novinkou jsou ovšem změny v interiéru, kde se změnilo snad vše. Nově navržené palubní deska nabízí uživatelům například výše umístěný MediaNav display, díky čemuž bude ergonomie lepší a ovládání pohodlnější. Inovacím se nevyhnuly ani sedačky, jejichž tvary i čalounění byly uzpůsobeny maximálnímu komfortu i opoře za všech okolností. Dacia také neopomenula v ČR tolik oblíbený zavazadlový prostor, který zvětšila o cca 28.6 litru.

Kromě inovací designových prošel Duster i inovacemi technickými a technologickými, nově tak nabízí snímání okolí vozu prostřednictvím několika kamer, sledování mrtvého úhlu, automatickou klimatizaci, automatické svícení, bezklíčový vstup nebo boční "záclonové airbagy".

Inovací se dočkal i tolik oblíbený a žádaný systém pohonu všech kol, díky kterému si s Dusterem užijete v terénu více zábavy. Kromě snímání okolí vozu několika kamerami, což rozhodně přijde vhod, byl Duster vybaven i systémem "HDC" pro sjíždění svahů nebo asistentem pro rozjezdy do kopce.

Pod kapotou se objeví dvojice benzínových motorů SCe 115 a TCe 125, obojí možné zvolit s pohonem přední nebo obou náprav i s možností pouze manuální převodovky. U vznětových motorů budou moci zákazníci vybírat z jednotek dCi 90 s pohonem pouze přední nápravy, nebo dCi 110 s pohonem jedné nebo obou náprav. Druhý jmenovaný motor pak bude možné objednat i s EDC automatickou převodovkou. Časem by se mohly objevit i další motory, včetně jednotky SCe 115 upravené na pohon LPG.

Cenu zatím neznáme, ovšem Jean-Christophe Kugler, jeden ze zástupců automobilky, se nechal slyšet, že nový Duster by měl nabídnout zákazníkům víc, ale měl by zůstat až neuvěřitelně cenově dostupný.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy