Dacia odhalila nový Duster, ikonické SUV, které se pyšní zcela novým a robustním designem. Nový Duster by si měl zachovat svou všestrannost a zároveň chce být pro zákazníky atraktivnější. Po více než milionu prodaných kusů se tak právě začíná psát nová kapitola v historii tohoto modelu.
Nový Duster má být oficiálně odhalen až 12. září 2017 v 11:10 na autosalonu ve Frankfurtu, ovšem Dacia nás už nyní nechává prohlédnout si jeho design na prvních oficiálních snímcích. Na detailu z interiéru a technické novinky si však budeme muset počkat až do oficiální premiéry.
Od představení původního modelu v roce 2010 Dacia prodala více než milion vozů a plánuje na tento výjimečný úspěch navázat novým modelem Duster. Rodokmen dobrodruha a schopnost překonávat rozbité cesty jsou u nového modelu Duster vyjádřeny moderním designem. V duchu DNA modelu kombinuje nový Duster robustní, svalnatý design se skutečně asertivní osobností, která je zdůrazněna zcela novou barvou, oranžovou Atacama.
Pokud se na nový Duster podíváme z čelní strany, hned si všimneme několika markantních změn. Tou první je výrazná maska chladiče, která se směrem ke světlometům rozšiřuje. Samotné světlomety se pak posunuly až do rohů karoserie, díky čemuž se vůz opticky rozšířil. K jeho dominantnímu, až agresivnímu designu, pak přispívají ostré linie kapoty nebo nový světelný podpis, včetně LED světel pro denní svícení rozdělených do tří částí. Opomenout nelze ani zvětšenou matně chromovou spodní část předního nárazníku, která by měla zdůraznit dobrodružnou povahu vozu.
Z boku si pak můžeme všimnout vyšší boční linie i drobných úprav co se čelního skla týče. To bylo totiž posunuto o 100 mm dopředu a upraven byl i jeho sklon, což by mělo zvětšit kabinu a učinit ji tak příjemnější pro posádku. Na linii čelního skla pak navazují upravené střešní nosiče. Dobrodružnou povahu vozu podtrhují výrazné lemy blatníků, černé prahy a 17 palcová kola.
V zadní části pak opět došlo k úpravě proporcí, zadní světla se posunula do rohů karoserie a dostala nový světelný podpis, který je typický pro poslední modely Dacia. Ve spodní části se pak opakuje širší, matně chromovaná ochranná část zadního nárazníku.
Nový Duster by měl také nabídnout větší cestovní komfort díky kompletně inovovanému a kvalitnějšímu interiéru a novým prvkům výbavy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.