Dacia odhalila nový Duster, ikonické SUV, které se pyšní zcela novým a robustním designem. Nový Duster by si měl zachovat svou všestrannost a zároveň chce být pro zákazníky atraktivnější. Po více než milionu prodaných kusů se tak právě začíná psát nová kapitola v historii tohoto modelu.
Nový Duster má být oficiálně odhalen až 12. září 2017 v 11:10 na autosalonu ve Frankfurtu, ovšem Dacia nás už nyní nechává prohlédnout si jeho design na prvních oficiálních snímcích. Na detailu z interiéru a technické novinky si však budeme muset počkat až do oficiální premiéry.
Od představení původního modelu v roce 2010 Dacia prodala více než milion vozů a plánuje na tento výjimečný úspěch navázat novým modelem Duster. Rodokmen dobrodruha a schopnost překonávat rozbité cesty jsou u nového modelu Duster vyjádřeny moderním designem. V duchu DNA modelu kombinuje nový Duster robustní, svalnatý design se skutečně asertivní osobností, která je zdůrazněna zcela novou barvou, oranžovou Atacama.
Pokud se na nový Duster podíváme z čelní strany, hned si všimneme několika markantních změn. Tou první je výrazná maska chladiče, která se směrem ke světlometům rozšiřuje. Samotné světlomety se pak posunuly až do rohů karoserie, díky čemuž se vůz opticky rozšířil. K jeho dominantnímu, až agresivnímu designu, pak přispívají ostré linie kapoty nebo nový světelný podpis, včetně LED světel pro denní svícení rozdělených do tří částí. Opomenout nelze ani zvětšenou matně chromovou spodní část předního nárazníku, která by měla zdůraznit dobrodružnou povahu vozu.
Z boku si pak můžeme všimnout vyšší boční linie i drobných úprav co se čelního skla týče. To bylo totiž posunuto o 100 mm dopředu a upraven byl i jeho sklon, což by mělo zvětšit kabinu a učinit ji tak příjemnější pro posádku. Na linii čelního skla pak navazují upravené střešní nosiče. Dobrodružnou povahu vozu podtrhují výrazné lemy blatníků, černé prahy a 17 palcová kola.
V zadní části pak opět došlo k úpravě proporcí, zadní světla se posunula do rohů karoserie a dostala nový světelný podpis, který je typický pro poslední modely Dacia. Ve spodní části se pak opakuje širší, matně chromovaná ochranná část zadního nárazníku.
Nový Duster by měl také nabídnout větší cestovní komfort díky kompletně inovovanému a kvalitnějšímu interiéru a novým prvkům výbavy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.