Co mají společného Mini a Koenigsegg za miliony? Uvidíte v Ženevě

Koenigsegg ukazuje první dvě produkční Regery. | foto: Koenigsegg

Zatímco Bugatti trvalo dodání prvních kusů Chironu téměř přesně rok, švédský Koenigsegg si v případě Regery dal pořádně na čas. Dva roky zpátky ukázal v Ženevě v podstatě sériový koncept, loni na stejném místě stál předprodukční kousek a letos konečně uvidíme dvě sériové auta. A je to pastva pro oči.

Regera je bez přehánění jedním z nejunikátnějších aut dneška. Tak například už jen tím, že díky přímému spojení mezi spalovacím motorem a poháněnou zadní nápravou nepotřebuje konvenční převodovku. Švédové tomuto řešení říkají Direct Drive. Jak navíc v kontextu dnešní doby správně tušíte, spalovací agregát, v tomto případě pětilitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a výkonem 809 kW (1100 k), je doplněn elektromotorem. A ne jedním, ale hned třemi! Dva pohání zadní kola, jeden vpředu je pak integrován do klikové hřídele.

Celkový výkon je 1103 kW (1500 k) a točivý moment dosahuje těžko uvěřitelných 2000 Nm. Elektromotor navíc poskytuje vysoký točivý moment již od nulových otáček, což se projevuje na dynamických parametrech Regery. Z 0 na 400 km/h se tak hypersport s odnímatelným střešním panelem, který je možné převážet pod přední kapotou, dostane pod 20 sekund a ze 150 na 250 km/h zrychluje za něco málo přes 3 sekundy! Vedle motoru zaujme i podvozek s aktivním zavěšením, ve třech režimech nastavitelnou stabilizací nebo karbon-keramickými brzdami.

Jeden ze dvou produkčních Koenigseggů Regera. | foto: Koenigsegg

V Palexpu budou letos stát první dva produkční kousky, které již mají své majitele. První je vyveden ve slavném zeleném odstínu British Racing Green (ano, to je to pojítko s Mini), přes nějž ovšem prosvítají uhlíková vlákna. Ta připomínají, jakým to autem Regera vlastně je. Specialitou jsou karbonová kola Tresek, snižující váhu, v porovnání s odlehčenými litými koly, o 40 procent. Interiér tohoto kousku je potažen hnědou kůží. Druhá Regera má karosérii v černém odstínu Candy apple, středem vozu se ale táhne široký čistě karbonový pruh. Jen na přední kapotě ho v jeho středu narušuje maličký červený pásek. Kabina kombinuje kůži v černém a červeném odstínu, na rozdíl od zeleného vozu pak má tento také karbonový volant.

Kromě Regery bude na stánku Konigseggu zářit také Agera RS Gryphon, unikátní provedení již tak unikátního hypersportu. Jméno vozu poskytl gryf, což je mytologické stvoření s tělem a zadníma nohama lva a křídly, krkem a hlavou orla. Jeho hlavní specialitou je karbonová karosérie s prvky ze 24karátového zlata. Ty nakonec najdeme také v interiéru, a to vedle karbonových přileb s (opět) zlatými detaily. Vedle něj pak jsou uvnitř také Alcantara, uhlíková vlákna nebo anodizovaný hliník.

Tento konkrétní vůz má již v osobě Američana Mannyho Khoshbina svého majitele, který si pak kromě zlata objednal také vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, jehož výkon je 1 MW (1360 k). Pohotovostní hmotnost 1395 kilogramů pak znamená, že poměr výkon váha je 1:1. Podobně jako u Regery nechybí odnímatelná pevná střecha, dále bezdrátová konektivita s cloudovými službami Koenigseggu pro aktualizace vozu, karbon-keramické brzdy, systém na přizvednutí přední i zadní nápravy, senzor přetížení a samozřejmě komfortní výbava. Ta zahrnuje klimatizaci, infotainment s Apple CarPlay nebo Bluetooth.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy