O Bugatti Chiron se v poslední době začalo mluvit především s ohledem na čas, za jaký zrychlí z 0 na 400 km/h a zase zpomalí zpátky na nulu. Teď si pro změnu Francouzi připravili pastvu pro naše oči, protože tento týden předali tři vyrobené vozy prvním zákazníkům.
Stříbrná v kombinaci s černou, světle modrá v kombinaci s tmavě modrou a tmavě modrá. To není žádný tajný kód, ale kombinace barev, v nichž jsou vyvedeny první tři dokončené Bugatti Chrion! Ty opustily továrnu značky v alsaském Molsheim tento týden a zamířily k váženým zákazníkům v Evropě, respektive na Středním východě. Cena jednoho nástupce Veyronu je v Evropě někde kolem 2,4 milionů eur (cca 64,85 milionů korun) bez daně.
Přesto je o Chiron nebývalý zájem. Bugatti totiž letos plánuje vyrobit hned 70 kousků hypersportu, jehož premiéra se odehrála téměř na den přesně před rokem v Ženevě. Sestavit jedno auto, složené z více než 1800 součástek, zabere asi půl roku. Stará se o to tým zhruba padesáti lidí, rozdělený do dvanácti stanovišť. Zákazník si ještě před výrobou navolí všechny možné konfigurovatelné prvky – lak, interiér, výbavu i nějaké ty speciality. Výše zmíněná cifra je tak většinou jen hodně orientační.
O pohon se stará uprostřed osmilitrový šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Ty pak na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Na 100 km/h v této kombinaci Chiron zrychluje za 2,5 sekundy, 200 km/h pokoří za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost je 420 km/h, v běžném cestovním režimu je ale omezena na 380 km/h. Nedávno bylo navíc zveřejněno, že test 0 - 400 - 0 km/h zvládne Chrion pod 60 sekund! A to je neskutečný čas. Seznámit se s autem bude moci i běžný smrtelník, stačí zavítat na ženevský autosalon, který startuje už příští týden.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?