O Bugatti Chiron se v poslední době začalo mluvit především s ohledem na čas, za jaký zrychlí z 0 na 400 km/h a zase zpomalí zpátky na nulu. Teď si pro změnu Francouzi připravili pastvu pro naše oči, protože tento týden předali tři vyrobené vozy prvním zákazníkům.
Stříbrná v kombinaci s černou, světle modrá v kombinaci s tmavě modrou a tmavě modrá. To není žádný tajný kód, ale kombinace barev, v nichž jsou vyvedeny první tři dokončené Bugatti Chrion! Ty opustily továrnu značky v alsaském Molsheim tento týden a zamířily k váženým zákazníkům v Evropě, respektive na Středním východě. Cena jednoho nástupce Veyronu je v Evropě někde kolem 2,4 milionů eur (cca 64,85 milionů korun) bez daně.
Přesto je o Chiron nebývalý zájem. Bugatti totiž letos plánuje vyrobit hned 70 kousků hypersportu, jehož premiéra se odehrála téměř na den přesně před rokem v Ženevě. Sestavit jedno auto, složené z více než 1800 součástek, zabere asi půl roku. Stará se o to tým zhruba padesáti lidí, rozdělený do dvanácti stanovišť. Zákazník si ještě před výrobou navolí všechny možné konfigurovatelné prvky – lak, interiér, výbavu i nějaké ty speciality. Výše zmíněná cifra je tak většinou jen hodně orientační.
O pohon se stará uprostřed osmilitrový šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Ty pak na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Na 100 km/h v této kombinaci Chiron zrychluje za 2,5 sekundy, 200 km/h pokoří za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost je 420 km/h, v běžném cestovním režimu je ale omezena na 380 km/h. Nedávno bylo navíc zveřejněno, že test 0 - 400 - 0 km/h zvládne Chrion pod 60 sekund! A to je neskutečný čas. Seznámit se s autem bude moci i běžný smrtelník, stačí zavítat na ženevský autosalon, který startuje už příští týden.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.