O Bugatti Chiron se v poslední době začalo mluvit především s ohledem na čas, za jaký zrychlí z 0 na 400 km/h a zase zpomalí zpátky na nulu. Teď si pro změnu Francouzi připravili pastvu pro naše oči, protože tento týden předali tři vyrobené vozy prvním zákazníkům.
Stříbrná v kombinaci s černou, světle modrá v kombinaci s tmavě modrou a tmavě modrá. To není žádný tajný kód, ale kombinace barev, v nichž jsou vyvedeny první tři dokončené Bugatti Chrion! Ty opustily továrnu značky v alsaském Molsheim tento týden a zamířily k váženým zákazníkům v Evropě, respektive na Středním východě. Cena jednoho nástupce Veyronu je v Evropě někde kolem 2,4 milionů eur (cca 64,85 milionů korun) bez daně.
Přesto je o Chiron nebývalý zájem. Bugatti totiž letos plánuje vyrobit hned 70 kousků hypersportu, jehož premiéra se odehrála téměř na den přesně před rokem v Ženevě. Sestavit jedno auto, složené z více než 1800 součástek, zabere asi půl roku. Stará se o to tým zhruba padesáti lidí, rozdělený do dvanácti stanovišť. Zákazník si ještě před výrobou navolí všechny možné konfigurovatelné prvky – lak, interiér, výbavu i nějaké ty speciality. Výše zmíněná cifra je tak většinou jen hodně orientační.
O pohon se stará uprostřed osmilitrový šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Ty pak na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Na 100 km/h v této kombinaci Chiron zrychluje za 2,5 sekundy, 200 km/h pokoří za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost je 420 km/h, v běžném cestovním režimu je ale omezena na 380 km/h. Nedávno bylo navíc zveřejněno, že test 0 - 400 - 0 km/h zvládne Chrion pod 60 sekund! A to je neskutečný čas. Seznámit se s autem bude moci i běžný smrtelník, stačí zavítat na ženevský autosalon, který startuje už příští týden.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?