O Bugatti Chiron se v poslední době začalo mluvit především s ohledem na čas, za jaký zrychlí z 0 na 400 km/h a zase zpomalí zpátky na nulu. Teď si pro změnu Francouzi připravili pastvu pro naše oči, protože tento týden předali tři vyrobené vozy prvním zákazníkům.
Stříbrná v kombinaci s černou, světle modrá v kombinaci s tmavě modrou a tmavě modrá. To není žádný tajný kód, ale kombinace barev, v nichž jsou vyvedeny první tři dokončené Bugatti Chrion! Ty opustily továrnu značky v alsaském Molsheim tento týden a zamířily k váženým zákazníkům v Evropě, respektive na Středním východě. Cena jednoho nástupce Veyronu je v Evropě někde kolem 2,4 milionů eur (cca 64,85 milionů korun) bez daně.
Přesto je o Chiron nebývalý zájem. Bugatti totiž letos plánuje vyrobit hned 70 kousků hypersportu, jehož premiéra se odehrála téměř na den přesně před rokem v Ženevě. Sestavit jedno auto, složené z více než 1800 součástek, zabere asi půl roku. Stará se o to tým zhruba padesáti lidí, rozdělený do dvanácti stanovišť. Zákazník si ještě před výrobou navolí všechny možné konfigurovatelné prvky – lak, interiér, výbavu i nějaké ty speciality. Výše zmíněná cifra je tak většinou jen hodně orientační.
O pohon se stará uprostřed osmilitrový šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Ty pak na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Na 100 km/h v této kombinaci Chiron zrychluje za 2,5 sekundy, 200 km/h pokoří za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost je 420 km/h, v běžném cestovním režimu je ale omezena na 380 km/h. Nedávno bylo navíc zveřejněno, že test 0 - 400 - 0 km/h zvládne Chrion pod 60 sekund! A to je neskutečný čas. Seznámit se s autem bude moci i běžný smrtelník, stačí zavítat na ženevský autosalon, který startuje už příští týden.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?