O Bugatti Chiron se v poslední době začalo mluvit především s ohledem na čas, za jaký zrychlí z 0 na 400 km/h a zase zpomalí zpátky na nulu. Teď si pro změnu Francouzi připravili pastvu pro naše oči, protože tento týden předali tři vyrobené vozy prvním zákazníkům.
Stříbrná v kombinaci s černou, světle modrá v kombinaci s tmavě modrou a tmavě modrá. To není žádný tajný kód, ale kombinace barev, v nichž jsou vyvedeny první tři dokončené Bugatti Chrion! Ty opustily továrnu značky v alsaském Molsheim tento týden a zamířily k váženým zákazníkům v Evropě, respektive na Středním východě. Cena jednoho nástupce Veyronu je v Evropě někde kolem 2,4 milionů eur (cca 64,85 milionů korun) bez daně.
Přesto je o Chiron nebývalý zájem. Bugatti totiž letos plánuje vyrobit hned 70 kousků hypersportu, jehož premiéra se odehrála téměř na den přesně před rokem v Ženevě. Sestavit jedno auto, složené z více než 1800 součástek, zabere asi půl roku. Stará se o to tým zhruba padesáti lidí, rozdělený do dvanácti stanovišť. Zákazník si ještě před výrobou navolí všechny možné konfigurovatelné prvky – lak, interiér, výbavu i nějaké ty speciality. Výše zmíněná cifra je tak většinou jen hodně orientační.
O pohon se stará uprostřed osmilitrový šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Ty pak na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Na 100 km/h v této kombinaci Chiron zrychluje za 2,5 sekundy, 200 km/h pokoří za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost je 420 km/h, v běžném cestovním režimu je ale omezena na 380 km/h. Nedávno bylo navíc zveřejněno, že test 0 - 400 - 0 km/h zvládne Chrion pod 60 sekund! A to je neskutečný čas. Seznámit se s autem bude moci i běžný smrtelník, stačí zavítat na ženevský autosalon, který startuje už příští týden.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?