Nová Ibiza, nebo malý Leon? Supermini od Seatu klame tělem a zapomíná na downsizing

Seat Ibiza nové generace po všech stránkách dospěl. | foto: Seat

Již dobré dva roky netrpělivě očekávají fanoušci Seatu příchod nové generace malého hatchbacku Ibiza. Když už bylo její představení na spadnutí, přišel jen facelift a další čekání. To skončilo až večer, kdy zástupci španělského výrobce odhalili svou hvězdu pro boj s Fiestou, Corsou a spol. Vůz je od základu nový a nabízí i nečekaná překvapení.

Fabia ji nedostala, Ibiza už ano. Řeč je o modulární platformě MQB v provedení A0 pro vozidla segmentu B. S ní má Seat o 30 procent vyšší torzní tuhost, zároveň je o 2 milimetry kratší, ale o 87 milimetrů širší než doposud. Prodloužil se i rozvor náprav – o 95 milimetrů na 2654 milimetrů. Jistější jízdní vlastnosti pak kromě samotného podvozku zajistí také širší rozchod kol o 60 milimetrů vpředu a 48 milimetrů vzadu. Výše uvedené změny vnějších rozměrů se pak podepsaly na vnitřním uspořádání vozu, kde je o 35 milimetrů více místa pro nohy vzadu a o 63 litrů více místa v kufru (celkem nyní 355 litrů). Sedačky jsou o 42 milimetrů širší.

Tím končí hra čísel a může začít hra emocí. Přesně na to totiž Seat sází při pohledu na design karosérie. Na první dobrou by se dalo říct, že se díváme na zmenšený Leon. A skutečně, přední část je mu hodně podobná, a to včetně plně diodových světel s LED blinkry, denním svícením a o něco níže mlhovkami. Typické jsou pro vozy Seat také dva prolisy na boku karosérie, špetku sportovního charakteru pak dodávají až 18palcová litá kola a krátké převisy. Zadní partie s do boků zasahujícími světlomety jsou spíše konzervativní, šťávu jim dodávají až sportovní doplňky linie FR.

Vedle ní budou k dispozici i standardní stupně Reference a Style, respektive luxusní XCellence. Tu poznáte například podle chromovaných doplňků karosérie. Uvnitř pak u obou nejvyšších linií (FR a XCellence budou za stejnou cenu) nechybí LED ambientní osvětlení, FR přidává i černý sportovní paket. Celkově je interiér Ibizy ve všech verzích líbivý, na středové konzoli může být až osmipalcová obrazovka multimediálního systému se skleněnou plochou, rozhraním Apple Car Play, Android Auto a Mirror Link nebo couvací kamerou. Z další multimediální výbavy nechybí bezdrátová nabíječka. Stejně jako u Volkswagenu nabídne Ibiza audio Beats se sedmi reproduktory a osmikanálovým zesilovačem. Třešničkou na dortu jsou LED podsvícení přístrojů a tlačítko motoru s funkcí Heartbeat.

Pod kapotou nebude chybět litrový tříválec TSI o výkonu 70 kW (95 k) nebo 85 kW (116 k), slabší provedení o výkonu 66 kW (90 k) pak nabídne spalování CNG. Mírným překvapením je zařazení patnáctistovky TSI Evo o výkonu 110 kW (150 k), která ale nabídku doplní až na konci roku. Turbodiesel bude jen jeden, čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 60, 70 nebo 85 kW (80, 95, 116 k). Jednotky o výkonu 70 kW (95 k) a nižším se budou dodávat s pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro výkonnější verze jsou připraveny šestistupňové převodovky. Na přání bude možné objednat také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Pro verzi FR pak mezi příplatky bude i sportovní podvozek s režimy Sport a Normal, XCellence se dočká komfortnějšího naladění. Z bezpečnostních asistentů může být nová Ibiza vybavena systémem Front Assist, asistentem pro jízdu v dopravní koloně nebo adaptivním tempomatem. Premiéra se uskuteční v Ženevě, prodej začne letos v červnu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy