Není Astra jako Astra. Poznáte, jaké auto je základem nového Holdenu?

Holden Astra je nejnovější ukázkou automobilové globalizace. | foto: Holden

Automobilová globalizace je zajímavá věc. To, že se jedno auto prodává v téměř nezměněné podobě napříč několika kontinenty je fakt, který dnes již nepřekvapí. To stejné lze říct i o jednom autě, prodávaném pod několika značkami. Pak je tady ale extrém, kdy se auto jedné značky prodává s logem druhé značky a názvem třetí značky.

Koncern General Motors má ve svém portfoliu větší množství zavedených automobilových značek, jejichž modely jsou často využívány napříč programy jednotlivých výrobců. Typickým příkladem je Holden, kdysi svébytné australská automobilka dnes po redukci domácí výroby prodává se svým logem prakticky výhradně modely Chevroletu nebo Opelu. Poslední novinkou je Holden Astra Sedan, tříprostorový sedan moderního střihu. Se stejným názvem se v Austrálii už nabízí také pětidveřový hatchback, což je stejné auto jako evropský Opel Astra, a třídveřový hatchback, což je předchozí generace Opelu Astra GTC.

Astra Sedan však Opelem ve skutečnosti vůbec není, jde o Chevroletu Cruze aktuální generace, který ale pro změnu v Evropě neznáme. A aby situace ještě víc komplikovaná, jako Holden Cruze se v Austrálii prodává pětidveřový hatchback, odpovídající stejné karosérii u předchozího Chevroletu Cruze, jenž je známý i z našich cest. Zpátky tedy k nové Astře Sedan, která stojí na platformě Delta 2. Tu využívají mimo jiné i aktuální Opel Astra a Chevrolet Cruze.

Vzhled sedanu vychází z linek dárcovského Chevroletu, Australští designéři nicméně vsadili na vlastní přední část s jednodušší maskou chladiče a jinými světlomety. Naopak ty skupinové už americkému originálu plně odpovídají. Uvnitř je vše rovněž víceméně originální, až na multimediální systém, který má jiné seskupení tlačítek. Také parkovací brzda se dostala na středový tunel a má stále klasické ruční ovládání. Pod kapotou vozu se objeví přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou nebo blíže neupřesněným automatem. Do prodeje vůz zamíří v květnu, výroba bude probíhat v Jižní Koreji. S platformou vyvinutou v Německu, designem z Ameriky a určením pro Austrálii jde tedy o skutečně globální automobil.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy