Kráska, nebo zrůdička? Octavia RS dostala čtveřici světlometů, výkon přidává naoko

Škoda Octavia RS dostala po faceliftu novou přední část a vyšší výkon. | foto: Škoda Auto

S modelovou řadou Octavia je neodmyslitelně spjato několik derivátů, když tedy novou přední část se čtveřicí světlometů dostaly základní liftback a kombi, bylo jasné, že jí neunikne ani sportovní provedení RS. To navíc posílilo o deset koní a stává se tak nejrychlejší sériovou Octavií všech dob.

Zážehový dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 169 kW (230 k) s točivým momentem 350 Nm. Tyto parametry nejsou pro Octavii RS novinkou, nějakou dobu je totiž nabízelo počtem kusů omezené provedení RS 230. K dispozici je motor se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, dynamické parametry s ručním řazením jsou nepřekvapivě stejné jako u 230 – stovka za 6,7 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Nedivili bychom se, kdyby měl automat zrychlení za 6,8 sekundy a maximální rychlost 249 km/h. Co oproti RS 230 zamrzí, to je absence samosvorného diferenciálu.

Výkon stejný jako u RS 230, to je omlazená Octavia RS. | foto: Škoda Auto

Alternativou k benzínu nadále zůstává dvoulitrové TDI, naladěné na 135 kW (184 k) a 380 Nm. Zůstává rovněž možnost volby mezi pohonem přední nápravy a manuální nebo dvouspojkovou převodovkou, respektive pohonem všech kol se šestistupňovým DSG. Základní předokolka s manuálem umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a dostat se na maximálně 232 km/h.

Podvozek obou motorových variant je o 15 milimetrů nižší než u předchůdce, zároveň má také o 30 milimetrů širší rozchod kol. Ve výbavě se objevují elektromechanické řízení s variabilním převodem, volič jízdních režimů, stabilizační systém s funkcí XDS+ nebo adaptivní tlumiče. Volitelně Škoda nabízí umělý generátor zvuku, to kdyby náhodou standardní dvojice koncovek výfuku nevydávala požadovanou hlasitost.

Praktičtější kombi jistě zaujme nejednu sportující rodinu. | foto: Škoda Auto

Vizuálně se k výrazným nárazníkům a prahům předchůdce přidala čtveřice full-LED předních světlometů, vybavená diodami pro denní svícení. Onen nárazník má v porovnání s předfaceliftovým provedením o něco větší nasávací otvory a integrované LED mlhovky, vzadu pak zůstal černý difuzor. U zadních partií ještě zůstaneme, skupinové svítilny totiž nově svítí LED diodově, stejně jako osvětlení nad registrační značkou. Liftback i kombi celek dotvářejí decentním spoilerem a standardními 17palcovými koly (volitelně je možné mít 18- nebo 19palcové ráfky).

Uvnitř dominují sportovní sedadla s možností čalounění kompletně Alcantarou, multifunkční sportovní volant je pro změnu potažen perforovanou kůží. Z běžných motorových verzí pochází takzvané Simply Clever prvky, zastoupené například deštníkem umístěným pod sedadlem spolujezdce nebo vyjímatelnou LED svítilnou v zavazadlovém prostoru kombíku. Nic se nezměnilo v otázce multimediálních systémů, základem je Swing s 6,5palcovou obrazovkou a Apple konektivitou, příplatky se ale můžete dostat až k navigaci Columbus s 9,2palcovým displejem, připojením k internetu a WiFi hotspotem.

Bezpečnostní výbava byla rozšířena o asistent pro couvání s přívěsem, sledování mrtvého úhlu a monitorování provozu za vozidlem a vedle něj při couvání. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy cestujících vpředu a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly také funkce parkovacího asistentu. Do prodeje se posílené RS dostane na jaře příštího roku, v nejbližších hodinách a dnech se dá očekávat také představení omlazeného provedení Scout.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy