Citroën do toho pořádně šlape. Nová C5 bude nejlepší auto své třídy

Nový Citroën C5 bude hodně připomínat koncept CXperience. | foto: Citroën

Píše se rok 2008 a střední třídě právě vládne Volkswagen Passat B6, jemuž přibývá konkurence v podobě třetího Renaultu Laguna, druhé Škody Superb nebo druhého Citroënu C5. Střih a jsme na konci roku 2016, kdy téměř žádný z výše zmíněných automobilů již dávno v nabídce není. Výjimku představuje model dvojitého šípu, jemuž konkurence pomalu ujíždí. Ne však na dlouho.

Citroën je celosvětově proslulý svým avantgardním designem a po letech relativního strádání se na tuto cestu snaží opět vrátit. Podívejte se na C4 Cactus, E-Méhari nebo novou generaci C3, což rozhodně nejsou modely, které v davu zapadnou. A takový bude i následovník Citroënu C5, jehož se dočkáme v roce 2018 (premiéra by ale mohla přijít již příští rok). Stále ještě současnou C5 mnozí kritizovali za snad až příliš usedlý vzhled, občas označovaný za německy konzervativní. Výhody to má, ani dnes auto nevypadá nikterak zastarale, naopak je velice elegantní. Chybí mu ale jiskra, jíž už následovník zcela určitě dostane. Ba co víc, podle informací Auto Expressu půjde v podstatě o sériovou verzi pařížského konceptu CXperience! A ten byl rozhodně jedním z taháků výstavy.

Titul nejhezčího auta v segmentu střední třídy podle mnohých drží Opel Insignia, lépe řečeno jeho druhá generace, jež se představila teprve tento týden. Nová C5 by si ale korunku rychle mohla ukrást pro sebe. Pokud se totiž naplní předpoklady britského magazínu, novinka bude skutečně do puntíku připomínat zmíněný koncept. To znamená opět dvojitá přední světla, úzkou masku chladiče a především odklon od klasické tříprostorové karosérie směrem k liftbacku. Jediné, čeho se nedočkáme, jsou proti sobě se otevírající dveře. I tak je ale příchod podobně velkého auta v této velikosti na dnešní poměry neobvyklým krokem, což ale viceprezident skupiny PSA Maxime Picat racionálně vysvětluje. Boom segmentu SUV jednou skončí, protože jich bude všude plno a lidé se budou chtít odlišit. Pak tedy přijde řada na vozy jako právě nová C5.

Mechanicky bude novinka vycházet z modulární platformy EMP2, kterou najdeme například také u Peugeotů 3008 a 5008. Vedle modularity je její hlavní výhodou snadné zabudování elektromotoru, čímž lze dosáhnout na hybridní či plug-in hybridní pohonné ústrojí. Bez něj se větší auta v budoucnu už zřejmě neobejdou. Stále ale v nabídce zůstanou i klasické spalovací agregáty. Podvozek již sice nebude mít hydropneumatické odpružení, o komfort ale cestující nepřijdou. Francouzi již totiž mají náhradu v podobě řešení s hybradulickými polštáři v kombinaci s konvenčními tlumiči a pružinami. Velkou proměnou projde i kabina, kde budou prim hrát dotykové HD obrazovky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy