O absenci Citroënu C6 v Evropě, stejně jako premiéře jeho druhé generace v Číně, bylo napsáno již mnohé. Podle původních prognóz chtěli Francouzi na tradiční sedany s koncem řady C5 zapomenout úplně. Pařížský koncept CXperience však napovídá, že možná nebude tak zle.
Stále ještě aktuální Citroën C5 se v Evropě nabízí již od roku 2008, proti nejnovějším konkurentům z řad Škody, Renaultu nebo Volkswagenu tak kromě ceny a komfortu nemá příliš šancí. O nástupci se zatím jen spekuluje, jednou přijít má, podruhé zase ne. V podstatě stejné je to s pokračovatelem extravagantního modelu C6. Ten sice prodejní díru do světa neudělal, jeho nekonvenční křivky ale dodnes obdivuje nejeden fanoušek automobilového designu. Druhá generace, představená pár měsíců zpátky v Číně, je oproti původnímu modelu jen slabým odvarem, tím spíše pokud uvážíme, že je vlastně dvojčetem původně čínského Dongfengu Aeolus A9. Že ale Citroën nakonec nad nahrazením těchto dvou modelových řad uvažuje, naznačuje koncept CXperience. Ten se nepřekvapivě představí v Paříži a vedle svěžího vzhledu přináší i nebývalou úroveň komfortu.
Design vozu je konečně zase správně futuristický. 4,85 metru dlouhý, 2 metry široký a pouze 1,37 metru vysoký koncept s rozvorem o délce rovné 3 metry není konvenčním sedanem jako C5 nebo C6. Jedná se spíše o liftback či snad dokonce čtyřdveřové kupé, čemuž vedle už tak nízké stavby karosérie pomáhá i rychle se svažující střecha. Ta je plně prosklená a dopřává cestujícím zajímavý světelný zážitek. Přední část vozu se nese v klasickém „citroënovském“ duchu. Maska chladiče ve tvaru dvojitého šípu totiž přechází v 3 milimetry široké pásky LED diod pro denní svícení, stylizované do tvaru písmene V. Hlavní LED světla jsou v předním nárazníku, který také dostal pohyblivé klapky pro co nejlepší proudění vzduchu. Zadní část je s trojdimenzionálními LED světly ve tvaru písmene V poněkud konvenčnější, rozhodně ale ne nudná. Uprostřed reflektorů se nachází úzký pás blinkrů, což autu dodává jemně futuristický nádech. Stejně jako u většiny nových modelů je logo podbarveno černě, výrazně tvarovaný nárazník potom ukrývá dvě koncovky výfuku. Celá karosérie je lakována do zeleného odstínu Mizuiro, doplněný 22palcovými koly s pěti paprsky.
Interiér je přístupný přes proti sobě se otevírající dveře. Ty mohou být otevřené až pod úhlem 90 stupňů, výrazně to tak zlepšuje nejen přístupnost zadních sedadel, ale i pocit výjimečnosti celého vozu. Prostor kolem řidiče je podobně zajímavý jako přední část. Odkazem na minulost je například jednoramenný volant se čtyřmi tlačítky, naopak čirou přítomností (či dokonce budoucností) je několik displejů, jimiž se ovládají prakticky všechny funkce vozu. Řídícím centrem vozu je 19palcová obrazovka na středové konzoli, sdružující nastavování klimatizace, navigace, jízdních pomocníků a multimédií. V posledním případě se bavíme nejen o poslechu hudby, ale i sledování filmů. Obrazovku lze také pomyslně rozdělit v poměru 1/3:2/3 nebo 2/3:1/3, řidič a spolujezdec tak mohou pracovat odděleně. Informace o vozu se též promítají před řidiče na průhledový displej. V přední části je dále místo pro dobíjení a plnou integraci smartphonu, zadní cestující svá sedadla a další funkce ovládají přes tablety s rozhraním Share with U. To bude mimo jiné další pařížskou novinkou dvojitého šípu.
Zpátky ale do přední části, kde je hned několik dalších zajímavých prvků. Tak například kamery místo zrcátek doplňují po jedné kameře v přední a zadní části, řidič tak má na malých displejích ve výplních dveří k dispozici 360stupňový přehled o dění kolem auta. Z nové C3 si pak CXperience půjčuje systém ConnectedCAM, což je malá HD kamera za vnitřním zpětným zrcátkem, která monitoruje a nahrává jízdu. Neméně zajímavou položkou jsou čtyři samostatná sedadla, vyplněná paměťovou pěnou a čalouněná žlutou tkaninou, mající v hlavových opěrkách integrované dva reproduktory a mikrofon, posádka se tak při jízdě výborně slyší. Pokud se však cestující nechtějí bavit, mohou si pustit přímo do uší svou oblíbenou muziku. Sedadla jsou stejně jako velkorysá prostornost, množství odkládacích ploch nebo specifické nastavení podvozku součástí programu Citroën Advanced Comfort. Pokud jde o použité materiály, vsadili Francouzi kromě žluté tkaniny také na dřevo či polstrování ve stejném odstínu zelené, do níž je lakována karosérie.
Pod kapotou vozu se nachází plug-in hybridní ústrojí, složené z benzínového motoru o výkonu 110 kW (150 k) až 147 kW (200 k) a elektromotoru o výkonu 80 kW (109 k). Celkově má Citroën výkon 221 kW (300 k), na druhou stranu umí jet až 60 kilometrů čistě na elektřinu. Energii dodávají baterie, umístěné pod podlahou, s kapacitou 3 kWh, jejichž nabití z běžné sítě zabere čtyři a půl hodiny, použitím 32A zásuvky se čas sníží na méně než dvě a půl hodiny. Indikátor nabití baterií je netradičně umístěn na kapotě v prodloužených páscích denního svícení. Na silnici celou sílu přenáší osmistupňový automat, umístěný napříč mezi spalovacím a elektrickým motorem.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?