Evropa zase ostrouhá. Jaké překvapení má pod kapotu čínská Škoda Kodiaq?

Škoda Kodiaq nabízí pro čínský trh velké překvapení pod kapotou. | foto: Škoda Auto

Čínský trh je pro Škodu extrémně důležitý, což nedávno potvrdila uvedením dvou nových modelů exkluzivně pouze pro tamní trh. Kodiaq Coupé by nakonec měl zamířit i k nám, menší CUV ale pravděpodobně nikoliv. Nadcházející měsíce ale budou patřit klasickému Kodiaqu, známému od září i v Evropě. I tady si ale okřídlený šíp schoval pro říši středu jeden exkluzivní prvek.

Představovat Škodu Kodiaq je po událostech posledních týdnů a měsíců nejspíše zbytečné. Pěti- nebo sedmimístné SUV bylo prakticky do posledního šroubku rozebráno nesčetněkrát. Základ platformy MQB poskytl možnost protáhnout auto až na 4697 milimetrů a rozvor na 2791 milimetrů, z čehož těží především cestující vzadu. Pod kapotou se objeví paleta zážehových a vznětových motorů s výkonem od 92 kW (125 k) až po 140 kW (190 k). To je vrchol naftové palety, benzínová nabídka končí u 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k). Všechny motory lze spárovat s pohonem všech kol a automatem DSG, pokud tyto prvky již nejsou v základu. Startovací cena je 677 900 korun za provedení 1.4 TSI (110 kW) s pohonem všech kol nebo automatem DSG.

To jen taková rychlá rekapitulace dění týdnů minulých, týkající se českého, potažmo evropského trhu. Nyní však Kodiaq míří do Číny, kde je Škoda tradičně velice silná. Dokonce tam i díky spolupráci s domácí automobilkou SAIC bude velké SUV vznikat. Na první pohled ale evropský a čínský Kodiqa nemáte šanci poznat, nevidíte-li tedy zadní část s označením modelu. Škoda nezměnila prakticky vůbec nic, snad jen ve spodní části nárazníku a plastového obložení dveří je u čínského provedení plast lakován částečně stříbrnou barvou a na boku přibyla chromovaná plaketka s označením modelu. Nic víc, stejné jsou také rozměry vozu a pravděpodobně i interiér, kam nás ale automobilka prostřednictvím oficiálních fotek zatím nepustila.

Největší změny se tak odehrávají pod kapotou. Na evropskou paletu motorů můžete zapomenout, v Číně vládnou benzínové motory. Proto Kodiaq, podle informací ruského magazínu Autoreview, dostal pouze dva motory TSI. Ten slabší s výkonem 132 kW (180 k) odpovídá evropskému vrcholu, čínský trh se ale dočká objemu „pouze“ 1.8 litru. Dvě deci navíc jsou totiž vyhrazeny pohonné jednotce z Octavie RS, tedy dvoulitrovému TSI o výkonu 162 kW (220 k). To je vrchol, který by tolik slušel i evropské specifikaci, jenomže bohužel. V tomto ohledu zkrátka ostrouháme, což je ale vzhledem k potenciální kupní síle vlastně docela logické. Obě jednotky jsou spojeny se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. Premiéra Kodiaqu se uskuteční za pár dnů na autosalonu v Kantonu, prodej začne ve druhém čtvrtletí příštího roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy