Pokud jste se vydali na pařížský autosalon, rozhodně jste nemohli minout stánek Škody, jemuž dominovalo SUV Kodiaq. Důvodů bylo několik, jednak reklamní kampaň, rozesetá různě po městě, jednak ale také kousek ve výrazné žlutozelené barvě na 20palcových leštěných kolech. Vizuál ale nakonec je asi tím nejméně zajímavým, co Kodiaq nabízí.
O Škodě Kodiaq byly popsány desítky A4, a to nejen u nás, ale i napříč všemi médii. Jde o velkou událost, vstup okřídleného šípu do teritoria X-Trailu, CR-V a spol., kam za pár týdnů či měsíců zamíří i mateřský Volkswagen. My jsme vůz mohli v Paříži poprvé vyzkoušet osobně a nyní se Vám dojmy pokusíme zprostředkovat. Hned na začátku však můžeme s klidným srdcem prohlásit, že Kodiaq bude velkým hitem nejen na našem trhu. A než budeme obviněni z podjatosti a nadržování koncernu Volkswagen, zkuste se nad níže popsanými důvody alespoň zamyslet. Nejsou to totiž právě ony, které hrají při uvažování nad SUV rozhodující roli?
Na oficiálních fotkách se Kodiaq ukázal v bílém laku, případně v několika tmavších odstínech. Na pařížském výstavišti to už byla jiná písnička. Ústřední dvojice sice byla bílá a tmavě modrá, kousek dál ale stál již zmíněný žlutozelený vůz a vedle něj pak červený Kodiaq. Ten doplňky karosérie, tmavými koly nebo sportovními sedačkami s integrovanými hlavovými opěrkami evokoval chystané provedení Sportline, podle tabletu s informacemi vedle vozu ale šlo „pouze“ o nejvyšší stupeň výbavy Style s několika příplatkovými prvky. Klasickou rétorikou ale už dnes můžeme říct, že Sportline jinak vypadat nebude. Co na jakémkoliv Kodiaqu zaujme, to jsou přední světla. Netradiční rozdělení přední části pomohlo, s ničím jiným si nakonec SUV na silnici nespletete. Zbytek auta se již nese ve střídmějším duchu, linky nejsou přehnaně prohýbané nebo zakulacené, vše ale působí jednoduše, čistě a nadčasově. Za srdce auto pravděpodobně nevezme a v segmentu najdeme určitě hezčí zástupce, zkuste to ale za několik let. O něco lépe bude vypadat auto na větších kolech, ideální je podle nás průměr 18 nebo 19 palců. Ani leštěné dvacítky ale nejsou příliš.
Hlavní výhodou Kodiaqu ale nebude jeho design, nýbrž kabina. Ta je přehledná, okamžitě po usednutí za volant na Vás dýchne pocitová kvalita. To, co třeba X-Trailu s lesklým černým plastem středové konzole chybí. Škoda si nehraje na něco, co není a čím snad ani být nechce. Pokud máte zájem o kudrlinky a velké množství bijících se tvarů, musíte třeba k Hyundai. Jestliže však preferujete jasně dané, přehledné a uživatelsky přívětivé tvarování, pak jste tady správně. Velkou premiéru slaví u Škody displej infotainmentu na úplném vrcholu středové konzole mezi výdechy ventilace. A i když někteří toto rozhodnutí kritizují, nám se líbí více než utopená obrazovka v Superbu nebo Octavii. Informace jsou v zorném poli řidiče, který tak nemusí hrabat rukou kdesi vespod středové konzole. Plusové body si zaslouží i odezva multimediálního systému, modulární konstrukce koncernu VW je tady znát. Jedničku dvakrát podtrženou dáváme budíkům ze Superbu. Potěší široká možnost nastavení sedadla řidiče, alespoň tedy v provedení s klasickými sedačkami. Pozici za volantem by si tak měl najít skutečně každý.
Prostornost na zadních sedadlech byla jasná už se zveřejněním rozvoru o hodnotě 2791 milimetrů. Realita ale možná překvapí i ty největší optimisty. Tolik místa před koleny zadních sedadel jsem při sednutí „sám za sebe“ neměl ani v Superbu. Stejné je to i v oblasti ramen a hlavy. Třetí řada je už spíše nouzová, na delší cestování se tam usadí pohodlně možná menší děti, dospělí ale rozhodně ne. Sedm míst rovněž lehce omezí zavazadelník o základním objemu 720 litrů (s pěticí sedadel). Hodnota je to skutečná, tvar kufru je navíc pravidelný a doplněný o drobné odkládací plochy nebo háčky. Potěší také dvojité dno nebo jednoduché sklápění zadních sedaček. A co by to bylo za Škodu, kdyby nedisponovala některými Simply Clever detaily. Na prozkoumání všech nebyl ani zdaleka čas, ten snad dostaneme při klasickém týdenním testu, za všechny ale zmiňme gumovou ochranu rohů dveří, která vyjede vždy s otevřením předního i zadního páru. Nejen, že se tak bolestivě nezraníte o roh dveří, zároveň ani nedojde k ušpinění například v zimních měsících. Řešení fungovalo stoprocentně a i při několikanásobném otevření a zavěření během pár chvil, dlouhodobá funkčnost je však samozřejmě otázkou. Klasikou je škrabka na led ve víčku nádrže.
Český trh dostane Kodiaq se třemi motorizacemi, ale v několika různých kombinacích. Základem je 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v základu se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol nebo dvouspojkou DSG a pohonem předních kol. Příplatek znamená ale i DSG 4x4. Dvoulitrové TSI o výkonu 132 kW (180 k) má kombinaci čtyřkolky a sedmistupňového DSG automaticky. Stejná situace se opakuje i mezi turbodiesely. Slabší dvoulitr TDI o výkonu 110 kW (150 k) má za stejnou cenu manuál a čtyřkolku nebo DSG a předokolku. Příplatek znamená verzi 4x4 DSG. Vrcholný dvoulitr TDI o výkonu 140 kW (190 k) se těší stejně jako dvoulitr TSI sedmistupňovému DSG a pohonu všech kol. Český trh tak mine nejslabší 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k).
Ceník - Škoda Kodiaq
Active Ambition Style 1.4 TSI 4x4 (110 kW) 677 900 Kč 730 900 Kč 795 900 Kč 1.4 TSI DSG (110 kW) 677 900 Kč 730 900 Kč 795 900 Kč 1.4 TSI 4x4 DSG (110 kW) 727 900 Kč 780 900 Kč 845 900 Kč 2.0 TSI 4x4 DSG (132 kW) 767 900 Kč 820 900 Kč 885 900 Kč 2.0 TDI 4x4 (110 kW) 702 900 Kč 775 900 Kč 840 900 Kč 2.0 TDI DSG (110 kW) 702 900 Kč 775 900 Kč 840 900 Kč 2.0 TDI 4x4 DSG (110 kW) 772 900 Kč 825 900 Kč 890 900 Kč 2.0 TDI 4x4 DSG (140 kW) 832 900 Kč 885 900 Kč 950 900 KčZákladní výbava Active obsahuje sedmičku airbagů, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní sedadla, Front Assist s detekcí chodců, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio Swing s 6,5palcovým displejem, 8 reproduktory, USB a Apple CarPlay, Bluetooth, multifunkční kožený volant, palubní počítač, služby Care Connect, chromový interiérový paket, střešní ližiny, LED denní svícení, zadní LED světla nebo 17palcová litá kola. Prostřední linie Ambition přidává dešťový a světelný senzor, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, infotainment Bolero s osmipalcovou obrazovkou, bezklíčkové startování, ochranu hran bočních dveří, LED baterku v kufru, držáky na deštníky v předních dveřích, ostřikovače předních světel nebo mlhovky. Vrcholný stupeň Style má navíc rozpoznání únavy řidiče, zadní parkovací kameru s ostřikovačem, soundsystém Canton s osmi reproduktory, barevný palubní počítač, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední i zadní sedadla, bezklíčkové odemykání, zamykání a startování KESSY, full-LED přední světla, LED mlhovky, stříbrné střešní ližiny nebo 18palcová litá kola.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.