Tvrdá konkurence pro Mercedes-Benz CLA. Pochází překvapivě od Hyundaie

Hyundai plánuje na základě i30 celou rodinu, vypadá to i na čtyřdveřové kupé. | foto: Autocar

Čtyřdveřová kupé patří ke stále populárnějším a populárnějším modelům. Může za to zejména fakt, že v mnohem elegantnějším balení dokáží vozy často nabídnout praktičnost sedanu. Většina ze zástupců této kategorie se tak pohybuje od střední třídy výš. Výjimkou je pouze Mercedes s řadou CLA. Brzy by k němu ale mohl přibýt velice překvapivý konkurent.

Hyundai tento týden odhalil ve Frankfurtu novou generaci hatchbacku i30. Ta se pyšní úplně novým designem, výrazně zmodernizovaným základem, až na jednu výjimku pouze přeplňovanými motory a velmi moderním interiérem. Předmětem prezentace ale bylo i mluvení o budoucnosti nošovického modelu, jelikož na jeho základech má vyrůst celá paleta modelů. Počítá se samozřejmě s kombi, naopak třídveřový hatchback, známý z minulé generace, v plánech nefiguruje. Místo stylové varianty by ale mohlo zaujmout čtyřdveřové kupé.

Vyplývá to alespoň z obrázku, který se objevil během řeči Petera Schreyera o budoucnosti řady i30. Na něm jsou přítomny tři siluety, jež se rozhodl roklíčovat britský Autocar. Bližšího komentáře se akci přítomní kolegové totiž nedočkali. Úplně vpravo je vidět silueta kombíku, o tom již šla řeč. Jeho premiéra by se měla odehrát někdy v příštím roce, technika by pak měla být stejná jako u hatchbacku. Uprostřed je, soudě dle bodykitu, nějaká sportovní varianta. A tím nějaká je myšleno první sériové silniční auto divize N. Vůz s pravděpodobným názvem RN30 dostane až 184 kW (250 k) a představí se rovněž v příštím roce.

Nejzáhadnější je tak silueta úplně vlevo. S vysokou pravděpodobností jde o čtyřdveřové kupé, tedy karosářskou variantu, již jsme nebyli u Hyundaie zatím zvyklí vídat. V nižší střední třídě by navíc měla mít jen jednoho přímého soupeře – Mercedes-Benz CLA, a ten míří na úplně jinou skupinu zákazníků. Pak je tady sice ještě Mégane Grand Coupé, to je ale stále více sedan než čtyřdveřové kupé. O dalších modelech nemluvě. Zda-li by taková varianta přinesla větší úspěch než odcházející třídveřový hatchback je otázkou, stylu by ale mohla mít na rozdávání. A to je možná další esence, kterou Hyundai potřebuje k tomu, aby se do roku 2020 stal nejprodávanější asijskou značkou v Evropě. Jen tak mimochodem je pak při této expanzi řada i30 tou klíčovou.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy