Hyundai tento týden odhalil ve Frankfurtu novou generaci hatchbacku i30. Ta se pyšní úplně novým designem, výrazně zmodernizovaným základem, až na jednu výjimku pouze přeplňovanými motory a velmi moderním interiérem. Předmětem prezentace ale bylo i mluvení o budoucnosti nošovického modelu, jelikož na jeho základech má vyrůst celá paleta modelů. Počítá se samozřejmě s kombi, naopak třídveřový hatchback, známý z minulé generace, v plánech nefiguruje. Místo stylové varianty by ale mohlo zaujmout čtyřdveřové kupé.
Vyplývá to alespoň z obrázku, který se objevil během řeči Petera Schreyera o budoucnosti řady i30. Na něm jsou přítomny tři siluety, jež se rozhodl roklíčovat britský Autocar. Bližšího komentáře se akci přítomní kolegové totiž nedočkali. Úplně vpravo je vidět silueta kombíku, o tom již šla řeč. Jeho premiéra by se měla odehrát někdy v příštím roce, technika by pak měla být stejná jako u hatchbacku. Uprostřed je, soudě dle bodykitu, nějaká sportovní varianta. A tím nějaká je myšleno první sériové silniční auto divize N. Vůz s pravděpodobným názvem RN30 dostane až 184 kW (250 k) a představí se rovněž v příštím roce.
Nejzáhadnější je tak silueta úplně vlevo. S vysokou pravděpodobností jde o čtyřdveřové kupé, tedy karosářskou variantu, již jsme nebyli u Hyundaie zatím zvyklí vídat. V nižší střední třídě by navíc měla mít jen jednoho přímého soupeře – Mercedes-Benz CLA, a ten míří na úplně jinou skupinu zákazníků. Pak je tady sice ještě Mégane Grand Coupé, to je ale stále více sedan než čtyřdveřové kupé. O dalších modelech nemluvě. Zda-li by taková varianta přinesla větší úspěch než odcházející třídveřový hatchback je otázkou, stylu by ale mohla mít na rozdávání. A to je možná další esence, kterou Hyundai potřebuje k tomu, aby se do roku 2020 stal nejprodávanější asijskou značkou v Evropě. Jen tak mimochodem je pak při této expanzi řada i30 tou klíčovou.