Mazda vrací do výroby rotační kupé, budou se na něj stát fronty

Mazda RX-9 je sériovou verzí konceptu RX-Vision. | foto: Holiday Auto

Mazda RX-Vision loni překvapila Tokio a od té doby je pořád ve vzduchu její produkční verze. Vedení automobilky nejprve potvrdilo sériovou výrobu nového rotačního motoru Skyactiv-R, v uplynulých dnech pak mělo dostat zelenou i stylové kupé. Jak by mohlo vypadat a kdy se představí?

Mazdy, vytvořené v designovém jazyku Kodo, patří i po třech čtyřech letech mezi nejhezčí auta svých segmentů a rozhodně mají potenciál stát se nadčasovou klasikou. Přesto jedno auto z tohoto davu tak trochu vyčnívá. Ano, jde o loňský koncept kupé RX-Vision s Wankelovým motorem a pohonem zadních kol. Po ukončení výroby RX-8 v programu nějaká ta rotační Mazda chybí, což si nejspíše vedení automobilky uvědomilo. Proto už před nějakou dobou potvrdilo vývoj motoru Skyactiv-R se dvěma rotory o objemu 0.8 litru, celkově tak bude mít jednotka 1.6 litru. Kam se však dostane bylo dlouhou dobu ve hvězdách.

Australský magazín Motoring však nyní přišel s informací, že vedení Mazdy formálně schválilo vzhled, techniku i produkci sériové verze konceptu RX-Vision. Ta pravděpodobně ponese označení RX-9, což je po modelech RX-7 a RX-8 logické, poprvé se ve formě konceptu ukáže už za rok v Tokiu (Mazda tam bude slavit padesátiny prvního rotačního modelu) a konečná podoba přijede tamtéž, jen o dva roky později. Je to ještě poměrně dlouhá doba, pokud ale vůz bude vypadat tak, jak naznačují rendery japonského magazínu Holiday Auto, ani to zřejmě nebude vadit. Však se podívejte, dlouhá kapota, kabina posunutá co nejvíce dozadu, vytažené blatníky a přední část ve stylu posledních modelů. Kdo by tomu odolal?

Jak už bylo řečeno, pod kapotu se dostane nový rotační motor Skyactiv-R o objemu 1.6 litru. Mazda u něj hodlá jako první na světě použít kombinaci turbodmychadla a zapalování HCCI z naftových jednotek, a to především kvůli optimalizaci vstřikování paliva. Pokud by nakonec na zapalování HCCI nedošlo, budou použity zapuštěné zapalovací svíčky, které zlepší spotřebu paliva. Celkově by mohl mít motor výkon 300 kW (408 k), auto jako takové pak bude vážit méně než 1300 kilogramů. Vývojáři rovněž pracují na dokonalém vyvážení hmotnosti, v kombinaci s koncepcí transaxle a karosérií kratší než u RX-Vision by tak chystaná RX-9 měla nabídnout zajímavé dynamické parametry. Až kupé s pohonem zadních kol za tři roky skutečně přijede, jeho cena by neměla překročit 8 milionů jenů (cca 1 914 000 korun). I za víc se ale na něj budou stát fronty.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy