O návratu Mazdy s Wankelovým motorem toho bylo v uplynulých týdnech napsáno skutečně hodně. A přesto je to všechno s odhalením konceptu RX-Vision zašlapáno hluboko do země. Auto jako takové totiž vypadá naprosto fantasticky.
Ani nevím, jak bych měl design červeného konceptu popsat. Možná by bylo dobré začít tím, že má na délku 4389 mm, což se při pohledu na extrémně dlouhou kapotu snad ani nechce věřit, na šířku 1925 mm a na výšku jen 1160 mm. Tím je nováček delší, ale také nižší, než Toyobaru nebo Nissan 370Z.
Kabina je posunuta co nejvíce vzad, RX-Vision tak prakticky nemá zadní převis. Přední část úspěšně pokračuje v nastolování jazyka Kodo, když nabídne na velkou masku navazující světlomety. Jejich nejoriginálnějším prvkem je protažení blinkrů až do vrchní části předních blatníků, což působí velice atypicky a neotřele.
Blatníky jsou vytažené tak akorát, aby pojaly černá 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/40 vpředu a 285/35 vzadu. Zadní světla pak dávají vzpomenout na pro mnohé nadšence nedotknutelné kupé RX-7.
Dvoumístná kabina, to je čistý purismus zaměřený na řidiče. Čekáte multimediální systém? Dostanete leda trojici budíků, tříramenný sportovní volant a krátkou páku převodovky s kovovou hlavicí. Tady se hraje jen na splynutí řidiče a stroje. Nechybí sportovní sedadla s červenou kůží a černými Alcantarovými středy. Místo vnitřních klik pak najdeme stylová kožená poutka.
Jelikož je otáčkoměr cejchovaný až do 8000 ot./min, dá se předpokládat, že s rotačním motorem SkyActiv-R bude radost jezdit. Bohužel konkrétnější informace o pohonu si Mazda zatím nechává pro sebe, zmínit nicméně můžeme fakt, že se inženýrům povedlo zlepšit spotřebu paliva a zvýšit spolehlivost motoru, tedy klasické neduhy předchozích „Wankelových Mazd“.
Sériovou podobu, značenou pravděpodobně jako RX-9, bychom mohli vidět již za dva roky, opět v japonském hlavním městě. Nezbývá než si přát, aby vypadala stejně dobře a jezdila minimálně podobně…
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?