Wankelova Mazda se vrací, lépe už vypadat nemohla

Takhle vypadá budoucí kupé RX-9, Mazda RX-Vision.
Takhle vypadá budoucí kupé RX-9, Mazda RX-Vision., foto: Mazda Motor
ar6 28. října 2015 01:30
Sdílej:

O návratu Mazdy s Wankelovým motorem toho bylo v uplynulých týdnech napsáno skutečně hodně. A přesto je to všechno s odhalením konceptu RX-Vision zašlapáno hluboko do země. Auto jako takové totiž vypadá naprosto fantasticky.

Ani nevím, jak bych měl design červeného konceptu popsat. Možná by bylo dobré začít tím, že má na délku 4389 mm, což se při pohledu na extrémně dlouhou kapotu snad ani nechce věřit, na šířku 1925 mm a na výšku jen 1160 mm. Tím je nováček delší, ale také nižší, než Toyobaru nebo Nissan 370Z.

Kabina je posunuta co nejvíce vzad, RX-Vision tak prakticky nemá zadní převis. Přední část úspěšně pokračuje v nastolování jazyka Kodo, když nabídne na velkou masku navazující světlomety. Jejich nejoriginálnějším prvkem je protažení blinkrů až do vrchní části předních blatníků, což působí velice atypicky a neotřele.

Blatníky jsou vytažené tak akorát, aby pojaly černá 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/40 vpředu a 285/35 vzadu. Zadní světla pak dávají vzpomenout na pro mnohé nadšence nedotknutelné kupé RX-7.

Dvoumístná kabina, to je čistý purismus zaměřený na řidiče. Čekáte multimediální systém? Dostanete leda trojici budíků, tříramenný sportovní volant a krátkou páku převodovky s kovovou hlavicí. Tady se hraje jen na splynutí řidiče a stroje. Nechybí sportovní sedadla s červenou kůží a černými Alcantarovými středy. Místo vnitřních klik pak najdeme stylová kožená poutka.

Jelikož je otáčkoměr cejchovaný až do 8000 ot./min, dá se předpokládat, že s rotačním motorem SkyActiv-R bude radost jezdit. Bohužel konkrétnější informace o pohonu si Mazda zatím nechává pro sebe, zmínit nicméně můžeme fakt, že se inženýrům povedlo zlepšit spotřebu paliva a zvýšit spolehlivost motoru, tedy klasické neduhy předchozích „Wankelových Mazd“.

Sériovou podobu, značenou pravděpodobně jako RX-9, bychom mohli vidět již za dva roky, opět v japonském hlavním městě. Nezbývá než si přát, aby vypadala stejně dobře a jezdila minimálně podobně…

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.