O návratu Mazdy s Wankelovým motorem toho bylo v uplynulých týdnech napsáno skutečně hodně. A přesto je to všechno s odhalením konceptu RX-Vision zašlapáno hluboko do země. Auto jako takové totiž vypadá naprosto fantasticky.
Ani nevím, jak bych měl design červeného konceptu popsat. Možná by bylo dobré začít tím, že má na délku 4389 mm, což se při pohledu na extrémně dlouhou kapotu snad ani nechce věřit, na šířku 1925 mm a na výšku jen 1160 mm. Tím je nováček delší, ale také nižší, než Toyobaru nebo Nissan 370Z.
Kabina je posunuta co nejvíce vzad, RX-Vision tak prakticky nemá zadní převis. Přední část úspěšně pokračuje v nastolování jazyka Kodo, když nabídne na velkou masku navazující světlomety. Jejich nejoriginálnějším prvkem je protažení blinkrů až do vrchní části předních blatníků, což působí velice atypicky a neotřele.
Blatníky jsou vytažené tak akorát, aby pojaly černá 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/40 vpředu a 285/35 vzadu. Zadní světla pak dávají vzpomenout na pro mnohé nadšence nedotknutelné kupé RX-7.
Dvoumístná kabina, to je čistý purismus zaměřený na řidiče. Čekáte multimediální systém? Dostanete leda trojici budíků, tříramenný sportovní volant a krátkou páku převodovky s kovovou hlavicí. Tady se hraje jen na splynutí řidiče a stroje. Nechybí sportovní sedadla s červenou kůží a černými Alcantarovými středy. Místo vnitřních klik pak najdeme stylová kožená poutka.
Jelikož je otáčkoměr cejchovaný až do 8000 ot./min, dá se předpokládat, že s rotačním motorem SkyActiv-R bude radost jezdit. Bohužel konkrétnější informace o pohonu si Mazda zatím nechává pro sebe, zmínit nicméně můžeme fakt, že se inženýrům povedlo zlepšit spotřebu paliva a zvýšit spolehlivost motoru, tedy klasické neduhy předchozích „Wankelových Mazd“.
Sériovou podobu, značenou pravděpodobně jako RX-9, bychom mohli vidět již za dva roky, opět v japonském hlavním městě. Nezbývá než si přát, aby vypadala stejně dobře a jezdila minimálně podobně…
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.