Když se v roce 2003 poprvé ukázal Mercedes-Benz CLS, vzbudil mezi tehdy převážně konzervativními příznivci vozů vyšší střední třídy doslova pozdvižení. Místo standardní karosérie sedan se profiloval jako čtyřdveřové kupé, zákazníci si ale k němu cestu našli poměrně rychle. A CLS pomohlo založit trend, na nějž postupně navázaly Audi, BMW nebo Volkswagen a který se začal objevovat také v jiných třídách. Ve druhé generaci se vedle kupé dostalo i na o něco praktičtější shooting brake, jenž měl snad ještě více stylu než výchozí model. Nyní se obě karosářské varianty loučí, a to prostřednictvím série Final Edition.
Jak se dá asi u podobné edice očekávat, jejím cílem je nabídnout bohatou výbavu za zvýhodněnou cenu. Zvenku tak čekají prvky provedení AMG Line, reprezentované výraznějšími nárazníky s většími nasávacími otvory vpředu a difuzorem vzadu, nástavci prahů, dvojitou koncovkou výfuku a 19palcovými černými koly (volitelně mají ráfky 18 palců). Mimo tyto doplňky má CLS Final Edition také adaptivní LED světlomety a chromovanou masku chladiče.
Interiér zůstává luxusním prostředím s prvky AMG Line, volbou mezi šesti různým dekoračními plochami a různými barvami vybraných prvků. Mezi ně nepatří vyhřívaná sedadla, čalouněná černou kůží, s kontrastním světlým prošíváním. Obě křesla mají nastavitelnou bederní opěrku, upravena může být i tuhost bočnic u zadních sedadel. Dole zploštělý volant je čalouněný kůží a má stříbrná chromovaná pádla řazení. Pedály jsou vyvedeny v kartáčované nerezové oceli. Střechu zdobí elektricky ovládané okno, boční skla jsou zatmavená (volitelně ale mohou být i čirá). Jako připomínka toho, že sedíte v rozlučkové edici slouží několik specifických emblémů.
Standardem je u modelu Final Edition sportovní podvozek Direct Control. Ten lze kombinovat s většinou pohonných jednotek. Jmenovitě to znamená CLS 400/400 4Matic o výkonu 245 kW (333 k), CLS 220 d o výkonu 125 kW (170 k), CLS 250 d/250 d 4Matic o výkonu 150 kW (204 k) a CLS 350 d/350 d 4Matic o výkonu 190 kW (258 k). S pohonem zadních kol Mercedes kombinuje devítistupňový automat 9G-Tronic, s pohonem všech kol potom sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus. Oproti standardnímu modelu znamená výbava Final Edition příplatek 8211 eur (cca 222 000 korun), objednávky přijímají němečtí dealeři značky již od včerejška. Nová generace se představí v průběhu příštího roku, údajně se ale již nepočítá s karosérií shooting brake.