Mazda3 prošla faceliftem, v Japonsku má i nadále hybrid nebo pohon všech kol

Omlazená Mazda3 nabídne především technické změny. | foto: Mazda Europe

Facelift Mazdy3 byl prozrazen již před několika týdny prostřednictvím uniklých snímků japonské specifikace se jménem Axela. Nikoho tak dnešní odhalení příliš nepřekvapilo, přesto si Japonci zachovali pár es v rukávu.

Stávající Mazda3 (Axela japonský trh) patří i po několika letech k designově nejpovedenějším modelům nižší střední třídy. Jazyk Kodo je zkrátka velmi působivý, což svým způsobem dokazuje i modernizace. Pokud totiž nejste zapřísáhlým příznivcem Mazdy, možná si nových prvků ani nevšimnete. Lehce pozměněna byla maska chladiče s o něco níže umístěným logem a také přední nárazník s jinými mlhovkami. Větší zásah představují adaptivní LED světla, dostupná u tohoto modelu vůbec poprvé. Doplněna byla také nabídka laků (u japonské verze), čítající devět odstínů včetně modrého Eternal Mica a stříbrného metalického Sonic.

Více změn lze zaznamenat v interiéru, kam zavítal například čitelnější a především barevný head-up displej. Naftový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D přišel o klasickou ruční brzdu, jež byla nahrazena elektronickou. Mazda také slibuje celkově kvalitnější materiály a zpracování, sedačky mají nově elektrické nastavování v deseti směrech s pamětí a přepracovaný volant bude lépe přenášet informace o situaci pod koly vozu. To možná souvisí se zavedením technologie G-Vectoring Control, upravující točivý moment motoru na základě natočení volantem tak, aby řidič nemusel v průběhu zatáčení provádět dodatečné korekce způsobené podélnými i příčnými silami. Celá technologie dále zlepšuje jízdní vlastnosti a dělá jízdu zábavnější.

Pod kapotou Axely najdeme kombinace, které u nás vůbec neznáme. Základem je 1.5 Skyactiv-G, kombinovaná se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Vedle pohonu předních kol je ale možné tuto jednotku zkombinovat i se čtyřkolkou. Následují naftové čtyřválce Skyactiv-D, u nichž se povedlo snížit vibrace i pronikající hluk. Menší patnáctistovka je dostupná jen pro hatchback, který ji kombinuje výhradně s automatem a pohonem předních kol. Větší „dvadvojka“ má manuál či automat a nově vedle pohonu předních také pohon všech kol. V Japonsku je dostupný i sedan s hybridním ústrojím, kombinující dvoulitr Sky-G, elektromotor a převodovku e-CVT. Spotřeba takového ústrojí je jen 3,2 l/100 km. Evropan se i nadále může těšit na 1.5 Sky-G o výkonu 74 kW (101 k), 2.0 Sky-G o výkonu 88 kW (120 k) nebo 121 kW (165 k), 1.5 Sky-D o výkonu 77 kW (105 k) a 2.2 Sky-D o výkonu 110 kW (150 k).

Balíček bezpečnostních asistentů i-Activesense nově zahrnuje čtení dopravnách značek, a to nejen těch s rychlostním omezením, ale i těch s oznámením o zákazu vjezdu nebo zastavení. Další novinkou je přepracovaný systém nouzového brzdění, detekující prostřednictvím nové kamery auta i chodce. Auta jsou rozpoznána v rozmezí 4 až 80 km/h, chodci mají tuto škálu od 10 do 80 km/h. Cenově se obě karosářské varianty na japonském trhu pohybuje v rozmezí od 1 760 400 do 3 310 200 jenů (cca 411 000 až 773 000 korun), prodej tam začal dnešním dnem. Kdy se omlazená Mazda3 ukáže v evropských showroomech není jasné, premiéru si pak určitě neodbude v Paříži, kde se letos Japonci neukáží.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy