Nový lídr segmentu? Škoda Kodiaq má k tomu dobře nakročeno

Škoda odhalila prototypy chystaného SUV Kodiaq. | foto: Škoda Auto

Hrát si na schovávanou umí Škoda téměř dokonale. Odhalování Rapidu by samo o sobě vydalo na telenovelu, proti Fabii to ale pořád byl jen slabý odvar. Podobnou taktiku jako u malého hatchbacku zvolil okřídlený šíp také v případě SUV Kodiaq. Dalo by se říct, že po oficiálním odhalení prototypu známe mnohá klíčová data, stejně ale bude jeho světová premiéra 1. září nejsledovanější událostí v zemi.

Největší záhadou zatím zůstává vzhled 4,7 metru dlouhého SUV. Pečlivé maskování odhaluje leda základní křivky, které odpovídají designovému stylu značky, samozřejmě přizpůsobeném danému segmentu. Očekávat tak můžeme „vykrojenou“ masku chladiče a podle prvních skic také dvoudílná přední světla. Na opačném konci je naopak zcela jasně viditelná inspirace Superbem. Zajímavým prvkem, a také jedním ze Simply Clever řešení, bude automaticky výsuvná plastová ochrana hran dveří, která zabraňuje poškození při otevírání dveří.

Dalšími detaily ze stejné řady budiž elektrická dětská bezpečnostní pojistka a Paket spánek se speciálními hlavovými opěrkami pro dlouhé jízdy. Tím se mimo jiné dostáváme do interiéru, nabízející pět nebo sedm míst sezení a kufr o objemu až 2065 litrů. Hodnota je nicméně platná pouze ve dvoumístné konfiguraci vozu s pěti místy k sezení. Standardní výbavou budou podélně posuvná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla. O něco více vpředu budou hrát prim multimédia, vycházející z platformy MIB II.

V nejvyšších specifikacích Columbus a Amundsen nebude chybět Wi-Fi hotspot, prvně jmenovaný infotainment dostane volitelně rovněž připojení LTE. Online služby rozděluje Škoda do dvou kategorií – v rámci multimediálního systému slouží pro informace a navigaci a služby Care Connect (jejichž součástí je systém nouzového volání eCall), které pomáhají při poruchách a v nouzi, v rámci aplikace Connect App potom pro ovládání některých funkcí vozu na dálku. Už pro základní verzi Swing budou za příplatek k dispozici mobilní rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink, vyšší infotainmenty je mají ve standardu.

Základem velké SUV je modulární platforma MQB, karosérie potom hojně využívá vysokopevnostní oceli. Kodiaq nabídne celkem pět motorů TSI a TDI, nejsilnějším benzínovým agregátem bude dvoulitr o výkonu 132 kW (180 k). Přenos síly na přední nebo všechna kola dostane na starost manuální šestistupňová převodovka nebo automat DSG. Čtyřkolka zároveň nabídne speciální režim Off-road, upravující management motoru, asistenční systémy a elektronické podvozkové systémy ABS a ESC do nastavení pro jízdu v terénu. Volitelné adaptivní tlumiče do této rovnice mohou být zahrnuty také.

Mezi asistenčními systémy jsou pro Škodu novinkou venkovní kamery Around View, poskytující řidiči pohled na okolí vozu. Dále nebudou chybět asistent pro jízdu s přívěsem, automatické zabrzdění v případě detekce překážky za vozidlem, udržování v jízdním pruhu, varování při vybočení z jízdního pruhu, adaptivní tempomat, čtení dopravních značek nebo parkovací asistent. Premiéra vozu proběhne 1. září, zájemci Kodiaq poprvé uvidí na pařížském autosalonu. Do prodeje by sedmimístné SUV mělo zamířit ještě před koncem roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy