Dvouspojkový automat Cliu RS zůstává, facelift moc novinek nepřinesl

Omlazené Clio RS dává vzpomenout na koncept RS16, automat EDC má pořád. | foto: Renault

U příležitosti závodů formule 1 v Monaku představil Renault koncept Clio RS16 s technikou Méganu RS 275 Trophy-R a především manuální převodovkou. Jen pár týdnů po tajném snu všech příznivců ostrých hatchbacků přichází omlazená podoba standardního Clia RS. Ta si z konceptu některé prvky půjčuje, manuál ale mezi nimi není.

Modernizovaná podoba Clia RS vizuálně navazuje na facelift klasického Clia, který nebyl příliš rozsáhlý, přinesl ale třeba full-LED přední světlomety. A právě ty dostává nové RS standardně, konkrétně jde o reflektory RS Vision s šachovnicovou vlajkou, které se poprvé objevily na konceptu Clio RS16. Nové jsou dále oba nárazníky, vzadu s difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku, nástavce prahů, optika zadních světel i 18palcová litá kola, dotvářející celkový dojem z vozu.

Podobně jako u předchůdce se v nabídce objeví dvě specifikace přeplňované šestnáctistovky v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Slabší v Cliu RS má 147 kW (200 k), silnější v Cliu RS Trophy má 162 kW (220 k). Unikátní je nabídka tří typů podvozku. Standardem je Sport se 17- nebo 18palcovými litými koly, který je vhodný pro každodenní užívání. O něco tvrdší je specifikace Cup s 18palcovými koly, jejímž domovem je silnice i závodní okruh.

Nejsportovnější je specifikace Trophy, určená výhradně pro stejnojmennou variantu, s 18palcovými koly, snížená vpředu o 20 milimetrů a vzadu o 10 milimetrů. Za příplatek je pro Clio Trophy dostupný výfukový systém Akrapovič, poprvé představený na již zmiňovaném Cliu RS16. Dynamické parametry vozu zahrnují i zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy či maximální rychlost 235 km/h. Pro obě motorové varianty se nabízí speciální balíček, zahrnující Launch Control, volič RS Drive (režimy Normal, Sport a Race) nebo aplikaci RS Monitor. Cena z omlazené Clio RS začíná ve Francii na 26 300 eurech (cca 713 000 korun), verze Trophy je o 3000 eur dražší (cca 81 000 korun).

Zájemce pouze o vizuální, nikoliv technické, doplňky může zaujmout provedení GT Line, skládající se z exteriérového a interiérového balíčku. Karosérie dostala výraznější přední nasávací otvory v odstínu Dark Metal, sportovnější nárazník, nástavce prahů, difuzor v odstínu Dark Metal, chromovanou koncovku výfuku a 16- nebo 17palcová kola. Uvnitř převládá modrá barva, z exkluzivních prvků jmenujme volant čalouněný perforovanou kůží z Clia RS, anatomická sedadla stejného modelu nebo hliníkové pedály. Ve Francii je exteriérový balíček dostupný v kombinaci s karosérií hatchback pro linie Zen a Intens za 700 eur (cca 19 000 korun), obě sady dohromady dostane hatchback nebo kombi ve výbavě Intens za 1100 eur (cca 30 000 korun).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy