Čtyřválcovou kúrou prošlo i Porsche Cayman, od Boxsteru se liší jen střechou

Porsche 718 Cayman & 718 Cayman S mají stejně jako Boxster přeplňovaný čtyřválec. | foto: Porsche

V Ženevě mělo premiéru první čtyřválcové Porsche od šedesátých let – model 718 Boxster. Vzhledem k dřívější technické příbuznosti s kupé Cayman tak bylo jen otázkou času, kdy se Němci vytasí s modelem 718 Cayman. Ten čas přišel spolu s pekingským autosalonem, mnoho odlišností od roadsteru však neočekávejte.

Asi nejobletovanější částí vozu je jeho plochý přeplňovaný čtyřválec, který 718 Cayman beze změn přebírá od 718 Boxster. Výsledkem tak jsou dvě verze – Cayman a Cayman S. Motor v prvně jmenovaném provedení má dvoulitrový objem, z něhož „ždímá“ 300 koní a 380 Nm v pásmu od 1950 do 4500 ot./min. S dvouspojkovým automatem PDK (standardem ale bude šestistupňová manuální převodovka) a paketem Sport Chrono zvládne kupé sprint z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Bez ohledu na převodovku je maximální rychlost 275 km/h.

Pokud byste si ale základní Cayman koupili v Číně, dostanete dvoulitr „přiškrcený“ na 250 koní a 310 Nm, což stačí ke sprintu z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a maximální rychlost 260 km/h. Cayman S je už pro celý svět stejný, přičemž pod kapotou má 2.5litrový přeplňovaný čtyřválec s variabilní geometrií lopatek. Maximální výkon 350 koní doplňuje točivý momentem 420 Nm, dostupný mezi 1900 až 4500 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne silnější provedení za 4,2 sekundy (opět kombinace automatu PDK a paketu Sport Chrono), maximální rychlost je potom 285 km/h. Stejně jako u slabšího modelu ale platí, že standardem je šestistupňový manuál.

Spolu s novými motory přichází i upravený podvozek s lepšími jízdními vlastnostmi na okruhu i běžné silnici, za což vůz vděčí tužším pružinám, stabilizátorům i tlumičům. Řízení je o deset procent přímější, zadní kola pro změnu o půl palce širší, takže v kombinaci s upravenými pneumatikami budou nyní průjezdy zatáčkami jednodušší. Za příplatek bude dostupný aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management, snížený o 10 milimetrů u Caymanu a o 20 milimetrů u Caymanu S. Paket Sport Chrono, nedílná to součást nabídky Porsche, obsahuje volič režimů Normal, Sport, Sport Plus a Individual.

Vedle designu se měnil i podvozek, Porsche 718 Cayman. | foto: Porsche

Po vzhledové stránce je Cayman vlastně Boxsterem s pevnou střechou. Vpředu tak jsou větší nasávací otvory, nad nimiž jsou úzké pásky blinkrů, světla s přepracovaným vzhledem mají standardně bi-xenony s LED diodami denního svícení (lze je nahradit full-LED reflektory). Zachovány zůstaly nasávací otvory za předními dveřmi, byť se jejich velikost přizpůsobila charakteru vozu, naopak typické kliky dveří jsou ty tam. Mírnou úpravou prošel tvar prahů, oko laika si toho ale pravděpodobně vůbec nevšimne. Vzadu jsou nová LED světla, mezi nimiž je lesklý černý pásek se jménem automobilky. Třešničkou na dortu je centrální koncovka výfuku, respektive 19palcová kola, za kterými jsou kotouče o průměru 330 milimetrů vpředu a 299 milimetrů vzadu. Volitelně mohou být ráfky ještě o palec větší.

Interiér opět vypadává z oka Boxsteru. Před sportovním volantem v designu 918 Spyder je umístěna trojice budíků, z nichž nejvíc Vás asi bude zajímat ten centrální, zastupující otáčkoměr. Středové konzoli dominuje multimediální systém PCM s možností připojení chytrého telefonu a audiosystémem o výkonu 150 wattů. Za příplatek bude dostupná navigace s hlasovým ovládáním a případně také online sledováním dopravy, dále jsou dostupná také rozhraní Apple CarPlay nebo Porsche Car Connect. Z klasických prvků nechybí analogové hodiny, umístěné mezi novými výdechy ventilace.

Objednávky na 718 Cayman a 718 Cayman S přijímají dealeři Porsche už teď, prodej v Evropě oficiálně začne 24. září. Čína si počká ještě o něco déle, konkrétně do 3. prosince letošního roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy