Ona přední světla se vyznačují LED diodovým T, podle nějž se jim říká Thorovo kladivo. V40, a to včetně modelů R-Design a Cross Country, nicméně diody na všech trzích ve standardu nedostane, výraznost reflektorů tím tedy částečně utrpí. Vedle nich dostal hatchback nižší střední třídy novou masku chladiče, přepracované nárazníky a širší paletu barev. Ta nyní obsahuje modré odstíny Amazon, Denim, Mussel a Busting, respektive pískovou Luminous.
Základní pohonnou jednotkou zůstává čtyřválec T2 o výkonu 122 koní s točivým momentem 220 Nm, který nabídne šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Je zajímavé, že s ručním řazením má motor objem 2.0 litru, se samočinným ale pouze 1.5 litru. Druhou možností je čtyřválec T3 o výkonu 152 koní s točivým momentem 250 Nm, opět se stejnými převodovkami a objemy motoru. Dvoulitrový čtyřválec T4 disponuje výkonem 190 koní, točivým momentem 300 Newtonmetrů a šestistupňovou manuální převodovkou, nejsilnější dvoulitr T5 o výkonu 245 koní s točivým momentem 350 Newtonmetrů má osmistupňový automat.
Naftové motory mají shodně dvoulitrový objem a výběr mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Model D2 má 120 koní a 280 Nm, D3 má 150 koní a 320 Nm a konečně D4 má 190 koní a 400 Nm. V40 Cross Country pozbyla základního benzínového čtyřválce, naopak provedení T4 disponuje volitelně pohonem všech kol s osmistupňovým automatem a nejsilnější čtyřválec T5 má tuto kombinaci standardně.