Bentley Mulsanne má větší masku chladiče, poprvé nabídne tři různé verze

Bentley Mulsanne má po modernizaci větší masku chladiče a lepší interiér. | foto: Bentley

Bentley Mulsanne není na trhu žádným nováčkem, vždyť premiéru měla tato luxusní limuzína už v roce 2009 na frankfurtském autosalonu. Přesto až dodnes „proplouvala“ automobilovým rybníkem bez výraznějších změn. Modernizace přinesla nejen nový vzhled, ale vůbec poprvé také tři samostatně stojící varianty.

Asi nejzajímavější změnou je o 80 milimetrů větší maska chladiče z nerezové oceli. Její tvar i rozměry odkazují na slavné modely minulosti, mezi něž patří například 8 Litre, Embiricos nebo R-Type Continental. Ryze ze současnosti pocházejí adaptivní full-LED světlomety, zasazené do hliníkových blatníků. Oba nárazníky jsou širší než doposud – vpředu o 53 milimetrů, vzadu o 26 milimetrů. Ten v přední části karosérie má navíc výrazné stylizované chromované B. S tímto písmenem se setkáte také u nasávacích otvorů předních blatníků a v přepracovaných skupinových světlometech.

Vyrobit ručně interiér zabere u jednoho auta až 150 hodin, nutno ale podotknout, že výsledek stojí za to. V rámci faceliftu došlo na upravená sedadla (nově ve verzích Fluted a Quilted), výplně dveří a loketní opěrky. Zákazník může vybírat z celkem 24 jedno- nebo dvoubarevných kombinací kabiny, dřevěné dekory jsou dostupné ve třinácti provedeních. Další dekorační plochy obsahují leštěnou nerezovou ocel nebo sklo. Multimediální systém má nyní osmipalcovou obrazovku a úložiště o velikosti 60 GB. Dostupný je rovněž zábavní systém pro zadní sedadla se dvěma 10,2palcovými tablety s operačním systémem Android.

Hudební doprovod může obstarávat audiosystém Naim for Bentley Premium s dvaceti reproduktory a dvacetikanálovým zesilovačem. Tuto aparaturu dokáže přehlušit snad jen plný zvuk dvakrát přeplňovaného zážehového osmiválce s objemem 6¾ litru, výkonem 512 koní a točivým momentem 1020 Nm. Na kola tuto sílu přenáší osmistupňový automat ZF, přičemž sprint na 96 km/h zvládne Mulsanne za 5,1 sekundy a „dotáhne to“ až na 296 km/h. Díky systému vypínání válců klesla průměrná spotřeba 14,6 l/100 km.

Dvakrát přeplňovaný osmiválec vybízí ke sportovní jízdě, Bentley Mulsanne. | foto: Bentley

Volič Drive Dynamics Control obsahuje režimy Bentley, Sport, Comfort a Custom, jejich volbou se upravuje nastavení podvozku a řízení. Podvozek samotný má kompletně přepracovaný hardware, vedle vzduchového odpružení pak nabízí také adaptivní tlumiče. Dodatečnému odhlučnění se nevyhnuly ani pneumatiky, nazuté na 20- nebo 21palcových kolech. Z bezpečnostní výbavy prošly úpravou sledování mrtvého úhlu, fungující až do 250 km/h, přepínání dálkových světel a automatická kontrola stability.

Druhou ze tří verzí je Mulsanne Extended Wheelbase, tedy provedení s rozvorem, prodlouženým o 250 milimetrů na 3516 milimetrů. Profitovat z tohoto nárůstu budou především zadní pasažéři, využívající dvě samostatná křesla, nastavitelná do třech poloh, s integrovanými, elektricky ovládanými podnožkami. V zadní části dále nechybí vyklápěcí stolečky, elektrické záclonky, ambientní osvětlení v černém nebo světlém provedení a velké střešní okno s Alcantarovou roletkou. Karosérie může být lakována dvěma odstíny najednou, kola mají 21 palců.

Pro sportovně založené zájemce nabízí Bentley Mulsanne Speed s osmiválcem posíleným na 537 koní a 1100 Nm, který zajišťuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. Ruku v ruce jde s tímto nárůstem sportovní podvozek s tužším naladěním vzduchového odpružení a jiným řízením (v nabídce je i komfortní režim), respektive přepracovaný osmistupňový automat ZF. Zvenku tuto variantu poznáte podle specifických 21palcových kol, zatmavených světel a sportovní koncovky výfuku, uvnitř čekejte diamantové prošívání, nové pedály, vroubkovaný volič převodovky a volitelné karbonové dekory.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy