Základem Alpiny B7 Bi-Turbo je sedmičková řada v provedení s dlouhým rozvorem, v řeči čísel dlouhým 3210 milimetrů. Celková délka auta je 5250 milimetrů, šířka 1902 milimetrů a výška 1491 milimetrů. Pokud je B7 prázdná, váží mamutích 2110 kilogramů, které do pohybu uvádí 4.4litrový osmiválec s přeplňováním dvěma twin-scroll turbodmychadly. Mimo ně dostala jednotka upravené sání, chlazení, nepřímý mezichladič nebo výfukové potrubí vlastní výroby. A vězte, že zvuk, linoucí se z koncovek, je skutečně fantastický.
Celkově má auto 608 koní mezi 5750 - 6250 ot./min a 800 Nm, dostupných od 3000 ot./min. Přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF, s možností manuálního řazení prostřednictvím tlačítek Switch-Tronic, jsou poháněna všechna kola. Jedná se o systém xDrive, upravený Alpinou pro co nejlepší sportovní výkony. Pokud jde o převodovku, ta je vybavena také sportovním režimem řazení. B7 tak „vystřelí“ na 100 km/h za 3,7 sekundy a dosáhne maximálně 310 km/h. Průměrná spotřeba je 10,4 l/100 km.
Co nejlepším jízdním vlastnostem nenapomáhají jen elektronicky řízení tlumiče, vzduchové odpružení a aktivní stabilizátory, ale také řízení zadních kol. To je u Alpiny vůbec poprvé kombinováno se čtyřkolkou. K dispozici bude několik jízdních režimů včetně vůbec nejsportovnějšího Sport+, u něhož se kromě přenastavení převodovky, motoru nebo tlumičů dočkáme také o 20 milimetrů snížené světlé výšky. Na opačném konci spektra je režim Comfort+. Bezpečné zastavení mají na starosti čtyřpístkové kotouče o průměru 395 milimetrů vpředu a 370 milimetrů vzadu.
Zvenku je B7 Bi-Turbo klasickou Alpinou se sportovním, ale na druhou stranu pořád docela nenápadným vzhledem. Přepracovány byly oba nárazníky, vzadu navíc se dvěma elipsovitými koncovkami výfuku, nástavce prahů a charakteristické ledvinky. Ty nově obsahují aktivní klapky na usměrňování vzduchu. Za příplatek se od předních kol až ke dveřím táhne retro grafika Deco-Set ve stříbrné nebo zlaté barvě. Klasikou jsou dvacetipalcová dvacetipaprsková kola Alpina Classic s pneumatikami 255/40 vpředu a 295/35 vzadu, alternativně zaměnitelná za 21palcová hliníkové kované ráfky. Vedle všech běžných laků BMW bude Alpina dostupná také ve své vlastní zelené a modré metalíze.
Vedle nového volantu je uvnitř nejzajímavější LED diodami tvořený digitální přístrojový panel, měnící pozadí podle zvoleného jízdního režimu. V komfortním je pozadí modré a ručičky červené, ve sportovním pozadí ztmavne a do popředí se dostávají zelené indikátory. Jinak samozřejmě nechybí ty nejlepší materiály, včetně kůže Nappa a Lavalina, keramického obložení, klavírního laku nebo dřeva, a plná výbava. Základní cena je 4 213 800 korun.