Tata pracuje na změně jména Zica, mezitím představila sedan Kite 5

Tata Kite 5 je méně než čtyři metry dlouhý sedan, který je spřízněný s modelem Zica. | foto: Tata

Na konci minulého roku představená Tata Zica plní v posledních dnech stránky mnoha motoristických magazínu, a to především ve spojení se zákeřným virem zika, řádícím už nejen v Jižní Americe. Na změně nešťastně zvoleného jména už Indové údajně pracují, malou radost jim tak může udělat alespoň sedan Kite 5, sdílející mnoho technických řešení právě se Zicou.

délkou 3995 milimetrů, šířkou 1647 milimetrů a výškou 1535 milimetrů se Kite 5 řadí do segmentu takzvaných sedanů s délkou pod čtyři metry. Tato skupina automobilů je v Indii zatížena nižší daní, čímž každým rokem roste její popularita. Svými tvary nováček výrazně odkazuje na výchozí hatchback, jehož vliv je znatelný především na ztvárnění přední části s velkými světly a úzkou maskou chladiče.

Přední část nového sedanu je shodná s modelem Zica, Tata Kite 5. | foto: Tata

Více změn nastává při přechodu k zadním partiím, kterým vládnou skupinová LED světla. Premiéru v celém segmentu slaví s Tatou integrovaný střešní spoiler s diodovým třetím brzdovým světlem. Tvar střechy, zakončený právě spoilerem, navíc podle automobilky připomíná čtyřdveřové kupé. Vzhledem k výrazné převaze plechu v zadní části vozu vypadají 15palcová litá kola poněkud utopeně.

Základní architektura interiéru, s budíky z modelů Bolt a Zest a hexagonálním tvarováním středové konzole, přebírá Kite 5 od Zicy. Vedle standardního rádia bude dostupný také multimediální systém Harman s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, USB konektivitou, čtením SMS, couvací kamerou a několika premiérovými aplikacemi. S infotainmentem je spojen také audiosystém s osmi reproduktory.

K dispozici bude jeden zážehový a jeden vznětový motor, oba pocházející z řady Revotron. Benzín spaluje dvanáctistovka o výkonu 85 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 114 Nm při 3500 ot./min, na naftu jezdí jednotka s objemem 1.05 litru, jejíž výkon 70 koní při 4000 ot./min a točivý moment 140 Nm mezi 1800 - 3000 ot./min bude pravděpodobně stejný jako u hatchbacku Zica. Oba motory dostanou v základu volič s jízdními režimy Eco a City, přičemž výchozím bude druhý jmenovaný. Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson, vzadu je částečně nezávislá náprava.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy