Tata Indica, svého času prodávaná také v Evropě, se pomalu chystá do automobilového důchodu. Nástupcem se stane podobně velký hatchback Zica, jehož design exteriéru i interiéru je až překvapivě moderní.
S prvními fotografiemi přišla indická automobilka už na začátku tohoto týdne, takže vzhled nejlépe vybavené varianty XZ se 14palcovými litými koly, oranžovým lakem, mlhovkami, velkými předními světly a střešním spoilerem je už „důvěrně“ známý.
Novinkou jsou fotografie interiéru, který je podobně jako karosérie až překvapivě moderní. Přístrojový štít se dvěma budíky a displejem palubního počítače je stejný jako u dvojice Bolt a Zest, hexagonální středové konzoli s černým lesklým rámečkem dominuje rádio (indická média nicméně informují o infotainmentu) na základě platformy ConnectNext. Zajímavým detailem jsou výdechy ventilace s rámečkem v barvě karosérie na okrajích palubní desky. Volant s možná až moc velkým průměrem je multifunkční.
S výrazně upravenou platformou modelu Indica má Zica na délku 3746 mm, na šířku 1647 mm a na výšku 1535 mm. Mezi nápravami zůstává 2400 mm. Zajímavá je světlá výška 170 mm, za níž by se nemusely stydět ani některé moderní crossovery.
K dispozici bude jeden zážehový a jeden vznětový motor, oba pocházejí z řady Revotron. Benzín spaluje dvanáctistovka o výkonu 85 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 114 Nm při 3500 ot./min, na naftu jezdí jednotka s objemem 1.05 litru o výkonu 70 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 140 Nm mezi 1800 - 3000 ot./min. Jak benzín, tak nafta shodně dostanou pětistupňovou manuální převodovku, hmotnost se v obou případech pohybuje pod 1100 kilogramy.
Prodej konkurenta Hyundaie i10, Maruti Suzuki Celerio nebo Chevroletu Beat by se měl rozběhnout během prvního lednového týdne roku 2016.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.