Tata Zica detailněji, má dva motory i moderní interiér

Novinka se dvěma motory nahrazuje typ Indica, Tata Zica.
Novinka se dvěma motory nahrazuje typ Indica, Tata Zica., foto: Tata
ar6 6. prosince 2015 06:10
Sdílej:

Tata Indica, svého času prodávaná také v Evropě, se pomalu chystá do automobilového důchodu. Nástupcem se stane podobně velký hatchback Zica, jehož design exteriéru i interiéru je až překvapivě moderní.

S prvními fotografiemi přišla indická automobilka už na začátku tohoto týdne, takže vzhled nejlépe vybavené varianty XZ se 14palcovými litými koly, oranžovým lakem, mlhovkami, velkými předními světly a střešním spoilerem je už „důvěrně“ známý.

Novinkou jsou fotografie interiéru, který je podobně jako karosérie až překvapivě moderní. Přístrojový štít se dvěma budíky a displejem palubního počítače je stejný jako u dvojice Bolt a Zest, hexagonální středové konzoli s černým lesklým rámečkem dominuje rádio (indická média nicméně informují o infotainmentu) na základě platformy ConnectNext. Zajímavým detailem jsou výdechy ventilace s rámečkem v barvě karosérie na okrajích palubní desky. Volant s možná až moc velkým průměrem je multifunkční.

S výrazně upravenou platformou modelu Indica má Zica na délku 3746 mm, na šířku 1647 mm a na výšku 1535 mm. Mezi nápravami zůstává 2400 mm. Zajímavá je světlá výška 170 mm, za níž by se nemusely stydět ani některé moderní crossovery.

K dispozici bude jeden zážehový a jeden vznětový motor, oba pocházejí z řady Revotron. Benzín spaluje dvanáctistovka o výkonu 85 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 114 Nm při 3500 ot./min, na naftu jezdí jednotka s objemem 1.05 litru o výkonu 70 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 140 Nm mezi 1800 - 3000 ot./min. Jak benzín, tak nafta shodně dostanou pětistupňovou manuální převodovku, hmotnost se v obou případech pohybuje pod 1100 kilogramy.

Prodej konkurenta Hyundaie i10, Maruti Suzuki Celerio nebo Chevroletu Beat by se měl rozběhnout během prvního lednového týdne roku 2016.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.