Cadillac XT5 míří do výroby, ostrými hranami nešetří

Mnoho prvků si bere inspiraci z limuzíny CT6, Cadillac XT5. | foto: Cadillac

Jako hned několik automobilek před ním, i Cadillac se v posledních měsících rozhodl změnit nomenklaturu. Z modelu SRX se tak stává XT5, kdy první dvě písmene zkracují spojení Crossover Touring a číslo pro změnu velikost a postavení v modelové paletě. Novinka každopádně není jenom o jiném jménu.

Oproti Cadillacu SRX je nové prakticky všechno, na co pomyslíte. Tou asi vůbec nejdůležitější změnou je 126kilogramová dieta, zapříčiněná použitím mnohem lehčí platformy nebo vysokopevnostní oceli. Americká automobilka se dále chlubí, že její nováček je o 26 kilo lehčí než Audi Q5 a o markantních 295 kilo lehčí než Mercedes GLE. Pokud budete chtít vyjádřit váhu čísly, pak je to 1814 kilogramů s pohonem předních kol a 1940 kilogramů se čtyřkolkou.

S pohonem všech kol se SUV neztratí ani v dešti, Cadillac XT5. | foto: Cadillac

Odlehčení přitom není na úkor vnitřního prostoru. XT5 je se svými 4815 mm do délky, 1903 mm do šířky a 1675 mm do výšky téměř identicky velký jako SRX. Rozvor náprav se ale povedlo natáhnout na 2857 mm, čímž došlo k prodloužení prostoru pro nohy zadních cestujících o 8,1 cm.

Vzhled karosérie hodně vychází z na jaře představeného luxusního sedanu CT6. Máme tu tedy přední světla s přesahujícím páskem LED diod (za příplatek budou k dispozici full-LED světla), pětiúhelníkovou masku chladiče s novým logem amerického výrobce, zvedající se linii dveří nebo vertikální zadní lampy. Kola mají 18 nebo 20 palců, přičemž ve druhém případě jsou kombinovány se vzduchovým podvozkem.

O prostornosti interiéru už byla řeč, stejně jako o inspiraci limuzínou CT6. Nosným prvkem kabiny je multimediální systém CUE, jehož součástí je 4G připojení, WiFi hotspot i rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. Do vnitřního zpětného zrcátka se promítá obraz systému Rear Camera Mirror. Přístrojová deska je tvořena dvěma analogovými a jedním digitálním budíkem, většinu pozornosti ale na sebe strhne atypicky tvarovaný volant s výraznou dřevěnou lištou. Ostatně dřevěné dekory a kožené čalounění najdeme po celém interiéru představované verze. Za příplatek bude dostupný například head up displej nebo bezklíčkové otevírání kufru.

Volant s atypickou dřevěnou lištou, Cadillac XT5. | foto: Cadillac

Nová platforma má vpředu zavěšení McPherson a vzadu pětiprvkovou nápravu. Pod kapotou severoamerické verze tepe 3.6litrový šestiválec o výkonu 314 koní s točivým momentem 366 Nm. Motor je spojen výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou, jejíž součástí je i systém elektronické kontroly řazení Electronic Precision Shift.

Standardem je pohon předních kol, za příplatek ale bude dostupná i čtyřkolka se dvěma spojkami a elektronicky řízeným zadním diferenciálem, která umí poslat až 100 procent výkonu na přední nebo zadní nápravu. Řidič bude zároveň schopný odpojit kola zadní nápravy a ve jménu úspory paliva využívat jen „předokolky“.

Vedle Severní Ameriky bude XT5 dostupný rovněž v Číně, kde se dočkají přeplňovaného benzínového čtyřválce o objemu dva litry. Jestli se nový Cadillac dostane do Evropy zatím není jasné. Přece jen bez naftového motoru má proti německé prémii jen pramalé šance.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy