Zkratka tdf skutečně odkazuje na závod Tour de France, avšak jeho automobilovou verzi, jíž Ferrari dominovalo v padesátých a šedesátých letech. Nejúspěšnější je z tohoto pohledu model 250 GTO se čtyřmi po sobě jdoucími výhrami.
Konec ale minulosti, protože hřebec s 6.3litrovým dvanáctiválcem o výkonu 780 koní při 8500 ot./min s točivým momentem 705 Nm při 6750 ot./min je ryzí přítomností. Jak můžete jednoduše vydedukovat, motor má o 40 koní a 15 Nm více než v sérii, jeho maximum otáček za minutu je navíc 8900. S motorem je spjata specificky naladěná verze dvouspojkové převodovky F1 s o šest procent kratšími stupni, což pomáhá k 30procentnímu nárůstu rychlosti při přeřazování a dokonce 40procentnímu nárůstu rychlosti při podřazování.
V Maranellu si dostatečně vyhráli také s podvozkem, takže tu máme například systém Virtual Short Wheelbase, což je natáčení kol zadní nápravy, nebo rozšířené nápravy. Přední pneumatiky mají rozměr 275/30, ty zadní dokonce 315/15, v obou případech jsou gumy nazuty na 20palcových kolech. Z aerodynamického hlediska asi nejvíce pomáhá zcela nový přední nárazník, „žábry“ na zadních blatnících a spoiler, prodloužený o 60 mm a zvýšený o 30 mm. Vůbec celá zadní část doznala asi největších nejen vzhledových změn, když zahrnuje třeba také přepracovaný difuzor se třemi aktivními klapkami. Výsledkem je přítlak 230 kilogramů, generovaný při 200 km/h.
Na mnoho prvků karosérie i interiéru byla použita uhlíková vlákna, kabina je navíc místo kůže čalouněná Alcantarou. To pomohlo snížit hmotnost o 110 kilogramů na suchých 1415 kilo (rozložení 46:54). Všechny změny v oblasti motoru, podvozku i aerodynamiky daly dohromady akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7,9 sekundy, maximální rychlost přes 340 km/h a okruh ve Fioranu za 1 minutu a 21 sekund. Udávaná spotřeba 15,4 l/100 km je spíše úsměvná než reálná.
Ukočírovat takovou masu výkonu musí karbonové kotouče s jednodílnými třmeny. Udávaná hodnota pro zastavení za 100 km/h je 30,5 metru, z 200 km/h je to 121 metrů. Vyrobeno bude jen 799 F12tdf a přesto, že cenu výrobce nezveřejnil, dá se čekat, že se po nich jen zapráší.