Minulý týden vypustilo Lamborghini do světa ukázu toho, co ostrého chystá na stánek autosalonu v Ženevě. Dneškem si můžeme prozatimní nejostřejší lambo všech do konečně detailně prohlédnout.
Vůz nese označení Aventador LP 750-4 Superveloce a dostal více síly v lehčím balení. Nárůst výkonu činí 50 koní, takže ve výsledku vůz disponuje výkonem 750 koní a ztratil na své váze 50 kg (v současné době tedy váží 1525 kg). Verze SV dovede zrychlit z 0-100 km / h za pouhých 2,8 sekundy a rozjede se až na 350 km / h.
Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce však nedostalo jen vyšší výkon, inženýři zdokonalili i jeho aerodynamiku. Ta je nyní lepší o 150 procent a generuje dalších 170 procent přítlaku navíc oproti standardnímu modelu. V interiéru je nová TFT přístrojová deska a na sportovní sedadla.
Ti, kdož mají o vůz zájem, tak ze svého konta budou muset odčerpat minimálně 327,190 Eur (v přepočtu necelých 9 milionů Kč). Všechny vozy dostanou matně černá 20-palcová přední kola, vzadu se usadí disky ještě o palec větší. Vůz využije pneumatiky Pirelli P Zero Corsa a o bezpečné zastavení se postarají uhlíkovo keramické brzdy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.