Toto označení nosil od konce osmdesátých do konce devadesátých tří- nebo pětidvéřový hatchback, který dokonce v roce 1989 získal titul evropského Auta roku. Po konci výroby tohoto modelu ale na jméno začal sedat prach. Ten odfoukl až 4532 mm dlouhý, 1792 mm široký a 1497 mm vysoký sedan, stojící na platformě Small Wide. Mezi nápravami má novinka 2637 mm a do kufru se vejde až 520 litrů nákladu.
Vzhledově Tipo opět ukazuje, že Italové umí udělat hezké auto snad s jakýmkoliv typem karosérie. Pokud si ještě vzpomínáte na Lineu, nepřímého předchůdce Tipa, pak musíte uznat, že stupňovitá zadní část velmi elegantně navazuje na zbytek karosérie. Součinitel odporu vzduchu cx = 0,29 je navíc jasným důkazem, že krása není bezúčelná. Přední část je velmi jednoduchá, přesto působí díky velké masce chladiče neotřele. V zadních partiích, konkrétně na tvaru světlometů, se designéři vyřádili o něco více. Opět ale nejde říct, že by to bylo vyloženě špatně.
Že bude Tipo globálním modelem poznáte nejvíce v interiéru. Tvary jsou jednoduché a na palubní desce převládají černé nebo šedé plasty. Na druhou stranu ona strohost a jednoduchost nemusí být vždycky na škodu, konečný verdikt si tedy necháme až po prvních osobních zkušenostech s autem. Na vrcholku středové konzole se může objevit pětipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému Uconnect s navigací, hlasovým ovládáním, USB portem, Bluetooth i couvací kamerou. Důležitou veličinou, nejen pro českého zákazníka, je vnitřní prostor. Podle prvních zpráv se má v této disciplíně Fiat zařadit na špičku segmentu, když dozadu usadí pohodlně trojici cestujících.
Pod kapotou se objeví čtyři motory - zážehové čtyřválce o objemu 1.4 a 1.6 litru s výkonem 95 a 110 koní nebo vznětové čtyřválce MultiJet o objemu 1.3 a 1.6 litru s výkonem 95 a 120 koní. V závislosti na motorizaci budou přední kola poháněna přes pěti- nebo šestistupňový manuál, klasicky automat nebo dvouspojkový automat DDTC. Nejúspornější provedení se vznětovou třináctistovkou má podle Fiatu vykazovat spotřebu méně než 4 l/100 km.
Na více než 40 trhů regionu EMEA (zahrnuje Evropu, Střední východ a Afriku) se Tipo dostane v průběhu příštího roku. Česko a Slovensko, kde bude nejvážnějším konkurentem Škoda Rapid, se nejspíše dočkají až na podzim. V domovském Turecku (výroba bude probíhat v Burse) je však nový sedan pod názvem Egea již možno objednávat ve výbavových liniích Easy, Urban a Lounge, přičemž cenové rozpětí sahá od 49 900 tureckých lir (cca 410 000 korun) do 70 900 tureckých lir (cca 583 000 korun).
V budoucnu počítá Fiat s uvedením celé řady modelů se základem v Tipu, jmenovitě půjde o pětidvéřový hatchback, nahrazující neúspěšné Bravo, a kombi, vracející italského výrobce do tohoto segmentu po více než sedmi letech.